رئیس دادگستری خراسان شمالی آخرین وضعیت پارکینگ وسائط نقلیه شیروان را بررسی کرد

8:08 - 27 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۴۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جریان چهارمین سفر خود به حوزه‌های قضایی از یک پارکینگ انتظامی وسائط نقلیه در شهرستان شیروان بازدید و مهمترین مشکلات مبتلابه را ​بررسی کرد

- حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در دور اول سفر به حوزه‌های قضایی شهرستان شیروان از دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و همچنین شورای حل اختلاف این شهرستان بازدید و در دیدار با مدیران و کارکنان این حوزه قضایی، مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه را بررسی کرد.

وی همچنین در دیدار با تنی چند از مراجعین ضمن استماع خواسته‌ها و بررسی مشکلات قضایی آنان در راستای انجام پیگیری‌های لازم دستور‌های مقتضی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به اقدامات مؤثر دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های معوق قضایی، تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین، رفع اطاله دادرسی و کوتاه کردن میانگین مدت زمان رسیدگی‌های قضایی اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان شیروان در بسیاری از شاخص‌های عملکردی نمره قابل قبولی دارد ولی با این وجود انتظار بهبود بیش از پیش عملکرد‌ها را داریم.

وی با ابراز خرسندی از میزان صلح و سازش در پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه در حوزه قضایی شیروان تصریح کرد: این شهرستان برای ارتقاء و نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و سازش، ظرفیت‌های بسیار مناسب دارد و با بکارگیری قابلیت‌های مردمی و توانمندی‌های علما و بزرگان می‌توان حتی میزان مصالحه در پرونده‌ها را بیشتر از گذشته افزایش داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه جامعه ما امروزه به صلح و سازش نیاز اساسی دارد؛ از مردم شهرستان شیروان خواست همکاری و همراهی بیشتر با عوامل صلح و سازش در این شهرستان داشته باشند.

وی در توصیف محسنات مصالحه و تشریح مزایای صلح و سازش در جامعه اظهار کرد: هزینه‌های مادی و معنوی صلح و سازش به مراتب کمتر از رسیدگی و صدور و اجرای احکام قضایی است.

براتی‌زاده در دیدار با حجت الإسلام والمسلمین تکمیلی امام جمعه شیروان بر ضرورت ارتقاء و توسعه سطح مناسبات فی مابین و همکاری‌های دستگاه قضایی و نهاد امام جمعه در راستای پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

بررسی آخرین وضعیت پارکینگ انتظامی وسائط نقلیه شیروان

وی در جریان چهارمین سفر خود به حوزه‌های قضایی از یک پارکینگ انتظامی وسائط نقلیه در شهرستان شیروان بازدید و مهمترین مشکلات مبتلابه را در این حوزه بررسی کرد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی‌زاده در گفتگو با مسؤولین ذی ربط، وضعیت حال حاضر این پارکینگ را نامناسب و فاقد استاندارد‌های لازم توصیف و خواستار ساماندهی وضعیت موجود و تعیین تکلیف فوری وسائط نقلیه توقیفی شد.

وی با بیان اینکه طی بررسی‌های به عمل آمده محرز شده که تعداد بسیار کمی از وسائط نقلیه توقیفی نگهداری شده در پارکینگ‌های انتظامی استان ناشی از صدور دستور‌های قضایی بوده و اغلب آنان توسط پلیس راهور توقیف و به پارکینگ‌ها منتقل شده، اظهار کرد: وضعیت فعلی با توجه به شرایط نامطلوب نگهداری وسائط نقلیه -در معرض عوامل محیطی مختلف از جمله برف و باران - به هیچ وجه قابل قبول نیست و موجبات تضییع حقوق شهروندان را فراهم می‌سازد و باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *