تروئیکاى اروپا: در مذاکرات برجام به پیشرفت‌هایی رسیدیم

19:33 - 26 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۴۴۴
دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در بیانیه‌ای اعلام کردند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات احیای برجام حاصل شده است.

- دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی بعد از به پایان رسیدن نشست کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه اعلام کردند: در ۲۴ گذشته برخی پیشرفت‌های فنی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها تنها ما را به آنجایی که مذاکرات در ماه ژوئیه قرار داشت می‌رساند. ما به همراه چین، روسیه و هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا انتظار داشتیم که مذاکرات ۲۹ نوامبر با لحاظ کردن متن به دست آمده در ماه ژوئیه به عنوان پایه ازسرگرفته شوند.

طبق گزارش خبرنگار وال استریت ژورنال، با انتشار بیانیه‌ای به نقل از سه کشور اروپایی منتشر شده آمده است که ما به تصمیم باقری کنی، مذاکره‌کننده اصلی ایران برای بازگشت به تهران جهت رایزنی استقبال می‌کنیم هرچند این مسئله وقفه‌ای مایوس‌کننده در مذاکرات می‌اندازد. ما به همراه شرکای چینی، روسی و آمریکایی‌مان آماده ادامه دادن مذاکرات بودیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما به همراه تیم‌های‌مان آمادگی کامل برای تعامل در مذاکرات در رابطه با تمامی جوانب بازگشت به برجام داریم. ما امیدواریم که ایران در موقعیتی باشد که مذاکرات را فورا از سربگیرد و تعامل سازنده‌ای داشته باشد تا مذاکرات با سرعت بیشتری پیشروی کنند.

در انتهای بیانیه تروئیکای اروپایی آمده است: ما با سرعت به انتهای جاده این مذاکرات نزدیک می‌شویم. برنامه هسته‌ای ایران از همیشه پیشرفته‌تر است. بسیار مهم است که ایران از اتخاذ اقدامات تنش‌آمیز بیشتر جلوگیری کند!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *