پرونده بلاتکلیف قبل از سال ۱۴۰۰ در اموال تملیکی خراسان جنوبی وجود ندارد

15:19 - 26 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۳۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: این استان جزو استان‌هایی است که پرونده بلاتکلیف قبل از ۱۴۰۰ در اموال تملیکی ندارد و در واقع کالایی بلاتکلیف و رسوب کرده در انبار‌های اموال تملیکی خراسان جنوبی نداریم.
- حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در بازدید از انبار‌های اداره کل اموال تملیکی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از جهت رسیدگی به پرونده‌ها چه در مراجع قضایی و چه در اداره کل تعزیرات حکومتی پرونده معوقه نداریم اظهار داشت:جهت تعیین تکلیف کالا‌های ضبط شده هم برای چندمین بار از این انبار را بازدید کردیم و نسبت به بازدید‌های قبل ساماندهی بهتری انجام شده است.

وی با بیان اینکه حراج‌ها و مزایده‌هایی که باید توسط اموال تملیکی استان خراسان جنوبی انجام می‌شد، رقم خورده است افزود: کالای بلاتکلیف در انبار اموال تملیکی نداریم که مانده و رسوب کرده باشد. این اموالی که در انبار‌ها وجود دارد پرونده‌ قضایی آن‌ها یا در حال رسیدگی است یا باید مزایده انجام شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: کمبود فضای فیزیکی و انباری مهمترین مشکل اموال تملیکی است که در دو سال پیش این انبار‌ها دچار آتش سوزی شد و با پیگیری‌هایی که انجام شده  قرار است سالن بازسازی شود.اگر دو سالن ساخته شود شرایط بهتری برای نگهداری اموال در استان به وجود می‌آید.
 
حمیدی با بیان اینکه کالا‌هایی که وارد انبار تملیکی می‌شود شامل دو گروه است گفت: یکی کالا‌های سریع‌الفساد است که نگهداری آن ظرف ۴۸ ساعت باید انجام شود و دستور فروش آن از طریق تعزیرات و مراجع قضایی تعیین تکلیف می‌شود و کالا‌هایی که سریع الفساد نیست طبق قانون باید ظرف ۴۵ روز تعیین تکلیف شد و رای نهایی صادر شود.

وی افزود: اولین کار که باید زمان بندی شود افزایش متراژ انبار مورد نیاز است و ظرف دو ماه تعیین تکلیف کنند. بازسازی انباری که دچار حریق شده نیز انجام شود و مابقی کالا‌ها ظرف یکی دو ماه تعیین تکلیف شود. هرچند کالا‌های جدید الورود وارد خواهد شد، اما این‌ کالاها باید زودتر تعیین تکلیف شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *