دفاع ایتالیایی آبی‌ها را امیدوار کرد؛ یزدانی هر روز بهتر از دیروز

0:45 - 26 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۲۵۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نقطه قوت استقلال در لیگ امسال عملکرد ایده آل مدافعان این تیم در جریان رقابت‌های لیگ برتر است، اتفاقی که می‌تواند در صورت تداوم باعث موفقیت دلپذیر شاگردان مجیدی در لیگ بیست و یکم باشد.

- استقلالی‌ها تا پایان هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر، تنها دو گل خورده اند که یکی از این دو گل به دلیل شرایط نامساعد زمین حافظیه بود که به دلیل عدم تعادل سیدحسین حسینی دروازه استقلال باز شد و گل دوم در دیدار با نفت آبادان به دلیل غفلت علیرضا رضایی به ثمر رسید. به جز این دیگر دروازه استقلال باز نشده است.

هرچند گلر‌ها در خلق این کلین شیت نقش تاثیرگذاری داشته اند، اما مهمتر از عملکرد گلر‌های استقلال عملکرد قابل قبول خط دفاع این تیم است، جایی که سیاوش یزدانی، حسین مرادمند و محمد دانشگر به خوبی ظاهر شدند و به عنوان یکی از بهترین خط دفاعی‌های لیگ بیست و یکم نامشان را به ثبت رساندند.

استقلالی‌ها هرچند از نظر آماری در جایگاه دوم بهترین خط دفاع لیگ قرار دارند، اما بدون شک این اتفاق در صورت تداوم و ماندگاری می‌تواند کمک تاثیرگذاری به موفقیت مجیدی در رقابت‌های این فصل داشته باشد.

اوج عملکرد مدافعان استقلال را می‌توان در نیمه دوم بازی استقلال - سپاهان مشاهده کرد، جایی که استقلالی‌ها به واسطه اهمیت تک گل خود بیشتر توان خود را روی حرکات تدافعی متمرکز کردند تا از تنها گل خود در این مسابقه دفاع کنند.

عملکرد سیاوش یزدانی در این مسابقه در قلب خط دفاع استقلال بیشتر از دیگر بازیکنان این تیم در خط دفاع آبی‌ها به چشم آمد تا پس از این بازی بسیاری از کارشناسان از آمادگی بالای وی برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی سخن بگویند و این بازیکن را یک مهره تاثیرگذار برای دراگان اسکوچیچ توصیف کنند.

با این حال به نظر می‌آید چنانچه آبی‌های پایتخت بتوانند با همین عملکرد و تفکر گل نخوردن که قطعا در پیدایش آن گابریل پین ایتالیایی نقش فوق العاده‌ای دارد، کار خود را پیش ببرد می‌توانیم شاهد کامیابی استقلال در ادامه رقابت‌های لیگ برتر باشیم، هرچند که سایر مدعیان نیز برای عبور از دفاع سرسخت استقلال مطمئنا برنامه ریزی خواهند کرد، اما وجود این مزیت می‌تواند استقلال را با یک پلن ایتالیایی به عنوان قهرمانی نزدیک کند، به این شرط که همزمان با عملکرد مطلوب مدافعان، مشکل گلزنی آبی‌ها و فرصت سوزی مهاجمان استقلال نیز برطرف شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *