رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر راه و شهرسازی: باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود

14:22 - 25 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۲۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال آینده خبر داد.

رستم قاسمی در حاشیه بازدید از منطقه ۲ آزاده راه تهران-شمال، اظهار داشت: امروز فرصتی برای بازدید از آزادراه تهران شمال ایجاد و با حضور سید پرویز فتاح برای ادامه کار، تصمیم‌های خوبی گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: منطقه یک آزادراه تهران-شمال در سال‌های گذشته زیر بار رفت همچنین منطقه ۴ نیز تمام‌شده است. تنها منطقه باقی‌مانده قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال هستند که در خصوص قطعه دو که در حال انجام است تصمیم بر آن شد تا با تأمین مالی پروژه روند انجام کار سرعت بگیرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: بر اساس توافق با بنیاد مستضعفان مقررشده است باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال با برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح شود. همچنین مقرر است، عملیات احداث مسیر برگشت منطقه ۲ نیز همزمان با تکمیل قطعه رفت، انجام شود.

قاسمی با اشاره به این نکته که در حال حاضر ۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات بنیاد مستضعفان در این پروژه فعال است، توضیح داد: مشکلات مالی اجرای پروژه در سال‌های گذشته روند اجرا را کند کرده بود که هم‌اکنون در توافق با بنیاد مستضعفان برای تأمین مالی آن، مشکلات برطرف شده و پروژه سرعت می‌گیرد. از بنیاد مستضعفان خواستیم تا پیشرفت فیزیکی پروژه را از یک درصد قبل دو و نیم تا سه درصد ارتقا بدهند. با این روند پیش‌بینی می‌شود طبق زمان‌بندی اعلام‌شده پروژه افتتاح شود.

وی گفت: در برنامه است تا پایان دولت سیزدهم، آزادراه تهران شمال به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص منطقه ۳ آزادراه تهران- شمال اعلام کرد: قرار است بررسی‌های لازم توسط پیمانکار این پروژه انجام شود و با روش‌های آسان‌تر سرمایه‌گذاری و فنی این منطقه نیز آغاز شود.

قاسمی در خصوص اعتبارات موردنیاز تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران-شمال گفت: مجموعه قطعه دوم آزادراه تهران شمال در باند رفت‌وبرگشت به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. ۳ هزار میلیارد تومان آن سهم وزارت راه و شهرسازی و ۳ هزار میلیارد تومان سهم بنیاد مستضعفان است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا منابع آن را تأمین کنیم.

وی افزود: سهم وزارت راه در باند رفت برای تکمیل ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که منابع آن تأمین و تخصیص می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه نیز گفت: منطقه ۲ باند رفت آزادراه تهران- شمال با تونل البرز ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در برنامه است این مسیر تا پایان ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

رستم قاسمی امروز ۲۵ آذر به همراه فتاح رییس بنیاد مستضعفان و خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل از قطعه ۲ آزادراه تهران_ شمال بازدید کرد.

قطعه ۲ آزادراه تهران_ شمال از شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۲۲ کیلومتر است که ۷۰ درصد مسیر تونل است که تحت عنوان تونل البرز در حال اجراست. هم‌اکنون حفاری ۹۰ درصد تونل‌های منطقه ۲ و ۳۰ درصد عملیات پل‌ها در این مسیر به اتمام رسیده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *