معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران: گرم‌خانه‌ها حق پذیرش افراد زیر ۱۸ سال را ندارند/ دلیل نبود گرم‌خانه در برخی از مناطق مخالفت شهروندان است

11:54 - 25 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۱۹۶
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران یکی از دلایل نبود گرم‌هانه در ۲۲ منطقه شه تهران را مخالفت‌های شهروندان در این خصوص عنوان کرد و گفت: . درمنطقه ۱۳ هر روز نامه داریم که گرم‌خانه را تعطیل کنید، شورایاران منطقه ۲۱ هر روز اعتراض دارند که گرم‌خانه را تعطیل کنید و آن‌ها را به بیرون از شهر ببرید.

- سعید شرف‌دوست، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجماعی شهرداری تهران در بخشی از گفت‌و گو با خبرگزاری آنا در خصوص سرویس دهی گرم‌خانه هابه کودکان کار گفت: گرم‌خانه‌ها هم به هیچ‌وجه حق پذیرش افراد  زیر ۱۸ سال را  ندارد. این قانونی است که سازمان بهزیستی ابلاغ کرده نه ما. زیر ۱۸ سال اگر خدای نکرده شب شناسایی شود، با کلانتری و اورژانس اجتماعی هماهنگ شده و تحویل آنها می‌شود و ما در مددسرا جایی برای اسکان آنها نداریم. 

شرف دوست ضمن بیان این نکته که ۴ گرم‌خانه در تهران مخصوص زنان است ادامه داد: این گرم‌خانه‌ها با بیش از ۳۰۰ نفر ظرفیت، در منطقه ۲۲ چیتگر، منطقه ۸، منطقه ۱۲ و منطقه ۵ در فرحزاد قرار دارند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با انتقاد از مخالفت برخی از شهروندان با ایجاد گرم‌خانه در نزدیکی محل زندگیشان گفت: بخش عمده‌ای از شهروندان موافق اسکان بی خانمانان هستند اما می‌گویند دمِ خانه ما نباشد! یکی از نکته‌هایی که می‌گویند چرا در ۲۲ منطقه شهر گرم‌خانه نیست، مخالفت‌های شهروندان در این خصوص است.

وی ادامه داد: در منطقه ۱۳ هر روز نامه داریم که آقا این گرم‌خانه را تعطیل کنید! منطقه ۲۱ هر روز شورایارانش اعتراض دارند که گرم‌خانه را تعطیل کنید! بیرون از شهر ببرید! در صورتی که اگر نگاه ما نگاه انسان‌محور باشد اینها انسانند. مقام معظم رهبری می‌گوید اینها عائله ما هستند. قرار باشد که ما اینها را نبینیم و از آن طرف هم بگوییم دلمان برایشان می‌سوزد! این منطقی ندارد. ما مجبوریم نزدیک به پاتوق‌های اینها فضایی ایجاد کنیم که به هر حال یک سرپناهی داشته باشند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *