سردار ادیبی: ۸هزار نفر تاکنون در شبکه خادمان راهیان نور ثبت نام کردند

11:05 - 25 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۱۸۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دبیر ستاد مرکزی سفرراهیان نور از ثبت نام هشت هزار نفر در شبکه خادمان راهیان نور خبر داد.

- سردار نادر ادیبی درباره راه اندازی مجدد سفر راهیان نور گفت: ۸هزار نفر تاکنون در شبکه خادمان راهیان نور ثبت نام کردند.

سردار ادیبی گفت: بعد از شبوع بیماری کرونا شاهد توقف فعالیت کاروان‌های راهیان نور بودیم و تلاش کردیم تا قطع کامل زنجیره کرونا تمام نیرو‌های خود را متمرکز کنیم و در این مدت به فعالان عرصه مبارزه با کرونا کمک کردیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور افزود: در طی این مدت بیش از ۸۰۰ گروه جهادی از خادمان راهیان نور و امکاناتش در قرارگاه‌های مختلف در اختیار امر سلامت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بحمدالله با تلاش مجموعه کادر پزشکی کشورمان بیماری کرونا رو به کاهش است و با توجه به دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و با هماهنگی‌هایی که انجام شده است و با دستورالعملی که با کمیته درمانی ستاد راهیان نور تهیه شده است که مسئولیت آن نیز با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است، زمینه‌ای ایجاد شد تا بیماری کرونا در این ستاد کنترل شود و امکان بازگشایی مجموعه کاروان‌های راهیان نور و سفر به مناطق عملیاتی مهیا شده است.

سردار ادیبی تاکید کرد: کاروان‌ها و مراکز اسکان در حالت آمادگی حداکثری هستند. خودرو‌های شخصی در حال حاضر برای سفر‌ها می‌توانند در یادمان‌های دفاع مقدس حضور پیدا کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور بیان کرد: در شمال غرب و جنوب استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی، هرمزگان را برای برگزاری اردوهای راهیان نور داریم که اولویت کنونی برای سفر به استان‌هایی است که شرایط جوی مناسب تری مانند خوزستان، ایلام و کرمانشاه دارند. 

سردار ادیبی تصریح کرد: در حال حاضر در خوزستان و در غرب کشور  برای بازدید مردم از یادمان‌های دفاع مقدس آمادگی داریم و آزادی عمل برای مردم پیش بینی شده است تا خودشان مقصد سفرشان را انتخاب کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور اضافه کرد: سفر‌های کاروانی هم پیش بینی شده است که با اعلام رسمی که انجام می‌شود مردم می‌توانند از این امکان نیز استفاده کنند.

وی گفت: در مجموعه راهیان نور بر اساس دستورالعمل‌های صادره از ستاد ملی کرونا و پروتکل‌هایی که تدوین شده بود پروتکل‌های سخت گیرانه تری هم در مجموعه راهیان نور تنظیم شده است که با نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده است و برای هر بخشی از راهیان نور در اعزام، اسکان، و تغذیه و آسایشگاه‌ها اقدامات بهداشتی لازم پیش بینی شده است.

سردار ادیبی بیان کرد: در اقدامات قبل سفر، حین سفر و بعد سفر پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و مجموعه راهیان نور کنترل مسائل برای حفظ سلامت شرکت کنندگان در این مراسم را عهده دار است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور اضافه کرد: در توسعه عمرانی و نواقصی که در اردوگاه‌ها بوده است کار‌های زیادی کرده ایم. در مناطق عملیاتی با توجه به حجم گسترده حضور مردم در اردوی راهیان نور توسعه‌ در بخش‌های مختلف را انجام دادیم و کار‌های بسیاری خوبی انجام شد.

وی افزود: در حوزه توسعه نیروی انسانی ستاد راهیان نور نیز اقدامات مناسبی انجام شده است.  تا فرودین ۹۸ بیش از ۷ میلیون نفر زائر داشتیم و در سال ۹۸ نیز تعداد شرکت کنندگان در این اردو روند رو به رشدی داشت. با توجه به حجم وسیعی از علاقه‌مندان به اردوی راهیان نور خصوصاً جوان‌هایی که علاقه‌مند به حضور در مناطق جنگی هستند پیش بینی حضور حداکثری مردمی داریم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تاکید کرد: در دو روز گذشته و در ساعات اولیه بیش از ۸ هزار نفر در شبکه خادمین راهیان نور ثبت نام کرده اند که بیش از ۸۰ هزار خادم و بیش از ۲۵ هزار راوی و ۱۵ هزار مبلغ در کاروان‌ها و مراکز استان‌ها و یادمان‌ها حضور دارند که یکی از جلوه‌های علاقه مندی مردم است و پیش بینی می‌کنیم در افق ۱۴۰۴ بیش از ۱۰ میلیون نفر را در مناطق عملیاتی به روش‌های مختلفی اعزام کنیم.

وی عنوان کرد: کادر نیروی انسانی ستاد راهیان نور در زلزله سرپل ذهاب و سیل در خوزستان برای کمک به مردم حاضر شدند و  در برنامه‌های فرهنگی خلاقانه‌ نیز اقدامات قابل ملاظه ای کردند.

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *