رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت موظف است مطالبات شهرداری‌ها را بدهد

3:01 - 25 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۰۸۵
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر تهران گفت: درمورد اینکه ما باید حتما حق شهر تهران را از دولت بگیریم و بدهی‌ها را وصول کنیم هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و همه مسوولان شهری در این مورد هم نظر هستند.
محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نارضایتی بعضی از همکارانش درباره پرداخت نشدن مطالبات مربوط به حوزه شهری از سوی دولت و ضرورت گنجاندن این مطالبات در بودجه‌ی سال آینده به میزان گفت: من نارضایتی را تعبیر خوبی نمی‌دانم. همکاران ما بالاخره نظر کارشناسی دارند و اعتقاداتشان را بیان می‌کنند. البته آنچه همکاران ما ابراز می‌کنند صحبت درستی هم هست. دولت باید براساس تکالیف بودجه حق شهرداری‌ها به خصوص در کلانشهر‌هایی مثل تهران را بدهد. چون این مطالبات درواقع حق مردم است. ما در شورای شهر این مطالبات را دنبال می‌کنیم و انشاالله تلاش خواهیم کرد تا در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری همه آن مواردی که در بودجه کل کشور رعایت می‌شود و به تصویب می‌رسد را شهرداری تهران هم بتواند دریافت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر تهران در واکنش به اینکه چرا میان شهرداری و شورای شهر بر سر نوع رویکرد‌ها در قبال دولت و مساله‌ی بودجه مدیریت شهری هم سویی وجود ندارد گفت: چنین گزاره‌ای درست نیست. حتما میان شورای شهر و شهرداری همراهی‌های لازم وجود دارد. اگر هم بحث‌هایی مطرح می‌شود این‌ها به اختلاف نظر‌های کارشناسی بر می‌گردد. وگرنه درمورد اینکه ما باید حتما حق شهر تهران را از دولت بگیریم و بدهی‌ها را وصول کنیم هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و همه مسوولان شهری در این مورد هم نظر هستند.

آخوندی در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاقاتی که برای بودجه‌ی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ شهر تهران رخ داد که برخی پیش بینی‌های لازم به انجام نرسید برای بودجه ۱۴۰۱ هم رخ خواهد داد گفت: ما برای تدوین بودجه ۱۴۰۱ تلاش می‌کنیم هم بر اساس عملکرد بودجه امسال و هم بر اساس سیاست‌هایی که مدیریت شهری جدید دارد کار را پیش ببریم. چون با شروع دوره ششم مدیریت شهری تهران یک فصل جدیدی هم در حال آغاز شدن است؛ بنابراین ما بودجه شهرداری را بر اساس این سیاست‌های جدید تنظیم خواهیم کرد. حتما هم شهرداری و هم اعضای شورای شهر دقت خواهند کرد که سیاست‌هایی را در نظر بگیرند و پیش بینی‌های لازم را صورت بدهند تا انشاالله دچار مشکل نشویم. تلاش ما این است تا بودجه‌ای را که تصویب می‌کنیم واقعی باشد.
 
بیشتر بخوانید:

وی درمورد اینکه بیماری کرونا چه سمت و سویی به بودجه سال آینده شهرداری تهران خواهد داد گفت: من نمی‌توانم از حالا درباره این مساله پیش بینی بکنم. اما در آن مقطعی که بررسی بحث بودجه را بخواهیم آغاز کنیم حتما از نظرات کسانی که متخصص این حوزه هستند استفاده خواهیم کرد. درکنار این باید پیش بینی‌های لازم را هم داشته باشیم تا مثل چند سال اخیر به مشکل برخورد نکنیم.

عضو شورای شهر تهران درباره پیش بینی شرایط اداره پایتخت و ایجاد کاربری‌های جدید در تهران بعد از مهار کرونا و ضرورت توجه به این مسائل در بودجه سال آینده گفت: این موارد باید از مسوولان شهرداری پرسیده شود. چون ابتدا باید شهرداری بودجه اولیه سال آینده را به شورای شهر ارائه بدهد تا بعد ما آن را بررسی کنیم. ما در شورای شهر حتما این موارد را لحاظ خواهیم. اما لازم است تا اول از شهرداری خواسته شود که این نکته را مورد توجه قرار بدهد و در بررسی بودجه این موارد را لحاظ بکند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *