رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش حملات سایبری در آمریکا/کاخ سفید برای شناسایی حفره‌های امنیتی جایزه تعیین کرد

15:05 - 24 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۰۰۹
وزارت امنیت داخلی آمریکا می‎گوید در پی افزایش حملات سایبری به دنبال استفاده از هکر‌ها برای شناسایی حفره‌های امنیتی است.

- وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال راه‌اندازی یک برنامه است که احتمالاً هزاران دلار به هکر‌هایی ارائه می‌کند تا آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری را در سیستم‌هایش شناسایی کند.

به گزارش «سی ان ان»، «الخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی آمریکا، اعلام کرد وزارت امنیت داخلی آمریکا بسته به شدت آسیب پذیری و تاثیر اصلاح، بین ۵۰۰ تا ۵ هزار دلار پرداخت خواهد کرد.

به گفته وی، «ما واقعاً مقدار زیادی پول و همچنین توجه و تمرکز روی این برنامه سرمایه گذاری می‌کنیم.»

وزارت امنیت داخلی آمریکا، اعلام کرده «هکر‌ها برای شناسایی شدیدترین اشکالات، بالاترین جوایز را دریافت خواهند کرد.»

برخی از شرکت‌های خصوصی پاداش‌های بسیار بالاتری را برای کشف آسیب‌پذیری‌ها ارائه می‌کنند؛ به عنوان مثال، جوایز «اپل» از ۲۵ هزار دلار تا یک میلیون دلار متغیر است و مایکروسافت تا ۲۰۰ هزار دلار جایزه می‌دهد.

این در حالی است که مقام‎های ارشد سایبری دولت آمریکا به تازگی هشدار دادند که هکر‌ها از یک آسیب پذیری نرم افزاری جدید فاش شده، سوء استفاده می‌کنند.

این آسیب‌پذیری در نرم‌افزار مبتنی بر «جاوا» به نام «Log۴j» است که سازمان‌های بزرگ، از جمله برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان، برای پیکربندی برنامه‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

«جن ایسترلی»، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت وزارت امنیت داخلی آمریکا، اخیرا طی تماسی با مدیران صنایع بزرگ آمریکا، گفته است که «این آسیب‌پذیری یکی از جدی‌ترین آسیب‌پذیری‌هایی است که در تمام دوران حرفه‌ای خود دیده‌ام.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *