افزایش ۶ درصدی تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور

11:29 - 24 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۹۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ۶ درصدی پالایش خوراک در پالایشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: باوجود افزایش تولید، مصرف بنزین نیز ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

- به نقل از شانا، سعید مداح مروج درباره روند افزایش میزان پالایش میعانات و نفت خام در پالایشگاه‌های کشور،  افزود: عملکرد پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سال ۹۹، برابر با ۲ میلیون و ۴۵ هزار بشکه در روز بوده است، درحالی‌که این رقم امسال باوجود اجرای عملیات گسترده تعمیرات اساسی واحد‌های تقطیر پالایشی و دیگر واحد‌های پایین‌دستی، با انجام بعضی از اصلاحات در واحد‌های تقطیر و غلظت‌شکنی پالایشگاه‌ها به ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی تصریح کرد: این آمار حکایت از افزایش ۶ درصدی پالایش خوراک نفت خام و میعانات گازی در سطح پالایشگاه‌های کشور دارد و به همان مقدار افزایش تولید فرآورده‌های نفتی را در برداشته است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با اشاره به رشد تولید برخی از فرآورده‌ها ازجمله بنزین و نفت گاز نسبت به پارسال، تأکید کرد: باوجوداین رشد، در بازه زمانی امسال نسبت به پارسال در پی مهار کرونا و بهبود ایمنی در کشور و تسهیل تردد خودروها، مصرف بنزین ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

مروج تصریح کرد: میانگین مصرف روزانه کشور از ۷۵٫۵ میلیون لیتر پارسال به ۸۶ میلیون لیتر در روز رسیده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *