رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان مکلف به تشدید نظارت بر کالا‌های پرمصرف شب یلدا شد

10:19 - 24 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۹۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
کارگروه تنظیم بازار در یکصد و شصت و پنجمین جلسه خود مصوب کرد که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سایر دستگاه‌های نظارتی ذیربط، ضرورت طرح تشدید فعالیت‌های نظارتی بر سطح بازار کالا‌های پرمصرف شب یلدا را در دستور کار قرار دهند.
- بنا به اعلام شاتا، پیرو تصمیمات جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور در خصوص ضرورت برنامه ریزی مناسب برای تامین مکفی کالا‌های مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و همچنین نزدیکی شب یلدا، وزارت جهاد کشاورزی نیز مکلف است نسبت به افزایش عرضه کالا‌های مورد نیاز شب یلدا و ارائه طرح ویژه تنظیم بازار ایام پایانی سال اقدام کند.

همچنین درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص افزایش مهلت رفع تعهد ارزی وارد کنندگان گوشت و مرغ منجمد طرف قرارداد این شرکت از سه ماه به شش ماه در جلسه مطرح و ضمن تایید پیشنهاد ارائه شده، مقرر شد موضوع در کارگروه نظارت و تخصیص ارز مطرح و مجوز مورد نیاز مصوب و ابلاغ شود.
 
همچنین با توجه به پیشنهاد حذف ارز ترجیحی تامین کالا‌های اساسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و تبعات ناشی از این تصمیم و تاثیر آن بر تنظیم بازار کالاها، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه گزارش تحلیلی از آثار موارد پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت بر تنظیم بازار کالا‌ها را در جلسه آینده کارگروه ارائه کند.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *