قصد واگذاری امتیاز تبلیغات در مترو را نداریم

6:51 - 24 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۸۵۶
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: کار اصلی ما در مترو این نیست که بخواهیم اقدام به بازاریابی تبلیغاتی بکنیم. کار اصلی ما خدمت به شهروندان است. این خدمت هم در حوزه فرهنگی و هم در بحث عبور و مرور و رفع مشکلات مردم در این حوزه است.
مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درخصوص ضرورت طرح دوباره‌ی واگذاری امتیاز آگهی‌های تبلیغاتی مترو در شورای شهر به میزان گفت: چرا باید چنین چیزی در شورای شهر مطرح بشود. امتیاز آگهی‌های تبلیغاتی درحال حاضر دست خود ماست. ما هم قصد نداریم این امتیاز را به کسی واگذار کنیم. بلکه امروز ما به دنبال این هستیم تا این امتیاز را به نحو مطلوبی که هم برای ما درآمدزایی داشته باشد و هم شهروندان آزرده خاطر نشوند مورد استفاده قرار بدهیم. درباره‌ی فضای بصری مردم به لحاظ فقهی دستورالعمل‌هایی در حوزه شرع تعریف شده است. بر همین مبنا ما اجازه نداریم هر چیزی را در معرض دید مردم و مقابل چشم آن‌ها قرار بدهیم. دوستانی هم بودند که روی این قضیه کار تخصصی کردند.
 
وی ادامه داد: اما وظیفه مترو این نیست که دست به انجام پژوهش‌های کاربردی و بنیادی در این زمینه بزند. نهاد‌های دیگری مانند مرکز مطالعات شهر تهران و گروه‌هایی که الان مشغول کار‌های پژوهشی هستند از جمله پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌هایی که در قم مستقر هستند در این حوزه‌ها و ساحت‌ها به ما کمک می‌کنند. اما آنچه که مشهود است به این بر می‌گردد که ما باید در این قضیه یک تیم تخصصی را مستقر بکنیم که به ما کمک بکنند تا تبلیغات به شکلی نامتجانس و نامتناسب در چشم شهروندان نباشد. سازمان زیباسازی شهر، چون متخصص این کار محسوب می‌شود اگر ما بتوانیم در یک تفاهمی با آن‌ها به این نتیجه برسیم که دوستان با پذیرش یک قیمت گذاری مناسب فضای بصری مردم را منظم‌تر بکنند و نوع تبلیغات هم طوری باشد که زنجیره تبلیغات در سطح شهر و در زیرِ زمین به هم نزدیک بشود این هم برای شهروندان بهتر است و هم برای ما. چون کار اصلی ما در مترو این نیست که بخواهیم اقدام به بازاریابی تبلیغاتی بکنیم. کار اصلی ما خدمت به شهروندان است. این خدمت هم در حوزه فرهنگی و هم در بحث عبور و مرور و رفع مشکلات مردم در این حوزه است.
 
بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در پاسخ به اینکه آیا در زمینه تبلیغات مناسبتی اتفاقات جدیدی در مترو رخ خواهد داد گفت:من معتقدم در هیچ حوزه‌ای به خصوص در زمینه تبلیغات مناسبتی نباید افراط صورت بگیرد. باور بنده این است که اگر تبلیغات آرامش بخش و حرفه‌ای را به مردم عرضه بکنیم در کنار سطحی از تبلیغات مناسبتی که با علم روز دنیا و با کمک افراد متخصص و حرفه‌ای انجام بگیرد بسیار اثربخش‌تر خواهد بود. چنین شیوه‌ای از تبلیغات مثل نگین یک انگشتر خواهد درخشید. حجم زیاد آگهی‌های تبلیغاتی که با روش‌های ضعیف انجام می‌شود نتیجه عکس دارد و باعث نوعی ضدتبلیغ خواهد شد.
 
شایسته اصل اذعان داشت: تبلیغات باید به شکل حرفه‌ای اتفاق بیفتد. این مساله در دنیا به عنوان یک علم و یک ترم تخصصی محسوب می‌شود و بر روی آن کار شده است. ما هم باید به همان سمت و سو برویم. البته حفظ و گرامیداشت تبلیغات و شعائر مذهبی و دینی آنطور که در قرآن و احدایث آمده و هم از نظر باور‌های انقلابی ما قطعا جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود. اما این کار باید به شکلی حرفه‌ای انجام بشود. برخی دوستان برای اینکه اثبات بکنند نسبت به این شعائر علاقه‌مند هستند و جهت گیری هایشان به آن سمت است در این قضیه افراط می‌کنند و سعی دارند تا کار‌های غیرحرفه‌ای انجام بدهند. این شیوه‌ی رفتار را من نمی‌پسندم و فکر می‌کنم برای شهروندان هم آزاردهنده باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *