رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد مستلزم تولید ناخالص داخلی ۲۱۶ میلیارد دلاری

9:31 - 24 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۷۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برای دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد باید سال آینده رونق اقتصادی را در کشور تجربه کنیم یعنی تولید ناخالص داخلی کشور را که در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار تخمین زده‌شده است باید با جهش ۸ درصدی به ۲۱۶ میلیارد دلار برسد.
علیرضا حائری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص ضرورت رشد ۸ درصدی اقتصاد، گفت: در برنامه ششم توسعه برای هرسال رشد ۸ درصدی اقتصادی در نظر گرفته‌شده بود یعنی در این ۵ سال باید رشد اقتصادی ۴۰ درصدی را کسب می‌کردیم، ولی در دولت یازدهم و دوازدهم مجموعه رشد اقتصادی کشور صفر بود.
 
وی افزود: دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصادی در سال آینده سخت است زیرا طی ۸ سال گذشته رشد سالیانه هشت درصدی را تجربه نکرده‌ایم ولی به این معنا نیست که نمی‌توانیم.

حائری اظهار کرد: برای دستیابی به رشد  ۸ درصدی اقتصادی باید سال آینده رونق اقتصادی را در کشور تجربه کنیم یعنی تولید ناخالص داخلی کشور را که در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار تخمین زده‌شده است باید با جهش ۸ درصدی به ۲۱۶ میلیارد دلار برسد.

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان کرد: تولید ناخالص داخلی ارزش مجموعه تولیدات یک کشور در  بازه زمانی یک سال است و برای رشد ۸ درصدی نیاز به جهش در تولیدات کشور داریم ۴۵ درصد از تولید ناخالص داخلی سهم خدمات و ۲۰ درصد سهم صنعت است.
 
وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم رشد ۸ درصدی را در صنعت محقق کنیم باید در مجموعه تولیدات صنعتی ،۸ درصد بیشتر از سال پایه ازنظر ارزش افزایش تولید داشته باشیم و این مستلزم تلاش بیشتر، تزریق نقدینگی به واحدهای صنعتی، تأمین بازار داخلی و خارجی و ... است.

عضو هیئت‌مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران اظهار کرد: برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی نیاز به تلاش مضاعف، برنامه‌ریزی مشخص، تزریق نقدینگی، راه‌اندازی واحدهای صنعتی کشاورزی و تمامی تولیدات کشور هستیم.

حائری افزود: دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصادی باعث رونق اقتصادی، افزایش درآمدهای مالیاتی دولت، افزایش صادرات، ارزآوری و اثرگذاری مثبت در اقتصاد و معیشت مردم می‌شود.
 
عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در بودجه سال آینده ۲۶ میلیارد دلار برای فروش نفت پیش‌بینی‌شده که درآمدزاست و پیش‌بینی صادرات غیرنفتی نیز حدود ۴۵ میلیارد دلار است و اگر این اهداف محقق شود حدود ۷۰ میلیارد دلار درآمد ارزی نصیب کشور می‌شود و جهش قابل‌توجهی در رشد و توسعه اقتصادی کشور به وجود می‌آورد.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *