رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهران: بازی در سریال «سلمان فارسی» برایم یک تجربه موفق است/با «پاکول» راهی جشنواره فیلم فجر ۴۰ می‌شوم

8:01 - 24 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۷۴۶
بازیگر سریال «سلمان فارسی» گفت: به نظر من هرکس جز داوود میرباقری پای این کار بود اثر به این شگفت انگیزی نمی‌شد، مطمئن باشید که «سلمان فارسی» از جمله آثار ماندگار تاریخ سریال سازی ایران خواهد شد، این سریال از آن دست آثاری است که سال‌ها در مورد آن حرف می‌زنند و جای این را دارد که سال‌ها پخش شود.

علیرضا مهران در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: خدا را شکر روز‌های بسیار شلوغی را پشت سر می‌گذارم و هم اکنون به صورت همزمان درگیر سه اثر مهم هستم، آثاری که از لحاظ محتوا و فضاسازی در اتمسفر‌های مختلفی ساخته شده و برای من تجربه‌های خوبی محسوب می‌شوند.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان، سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و همچنین سریال «راز‌های ناتمام» به کارگردانی امین امانی هستم. 

این بازیگر سینما و تئاتر درباره حضورش در سریال «سلمان فارسی» افزود: نقشم در سریال «سلمان فارسی» بسیار شیرین است، نه می‌توان آن را نقشی منفی و نه نقشی مثبت قلمداد کرد، خوشحالم که در این پروژه حضور دارم، زیرا در کارنامه کاری خود چنین نقشی را کم داشتم.  

وی درباره کیفیت سریال «سلمان فارسی» ادامه داد: به نظر من هرکس جز داوود میرباقری پای این کار بود اثر به این شگفت انگیزی نمی‌شد، مطمئن باشید که «سلمان فارسی» از جمله آثار ماندگار تاریخ سریال سازی ایران خواهد شد، این سریال از آن دست آثاری است که سال‌ها در مورد آن حرف می‌زنند و جای این را دارد که سال‌ها پخش شود.

بازیگر سریال «سلمان فارسی» درباره تجربه همکاری با داوود میرباقری اضافه کرد: شخصا از نزدیک شاهد تولید «سلمان فارسی» هستم و می‌بینیم که همه چیز منظم و با دقت و ظرافت کامل از سوی داوود میرباقری کنترل می‌شود، وی یکی از کارگردان بزرگ کشور است و امیدوارم الگویی باشد تا ما بتوانیم در نسل آینده هم امیدوار ظهور و بروز چنین کارگردانانی باشیم، کارگردانی که اثری همچون «سلمان فارسی» را با نگاهی ریزبینانه و متفاوت به تاریخ اسلام می‌سازد باید همواره حمایت شده و الگویی برای آموزش برای نسل بعد باشد.  

وی درباره حضورش در سریال «خاتون» افزود: اتفاقا در سریال «خاتون» هم نقشی کاملا متفاوت دارم، تینا پاکروان کارگردان آگاهی است و اگر اثری تاریخی می‌سازد با زوایای کامل آن آشنا است، به نظرم موفقیت خاتون در پخش نشان دهنده این است که اثر به درستی ساخته شده و می‌تواند ادامه روشنی داشته باشد. من در بخش دوم از فصل یکم سریال خاتون حضور دارم و امیدوارم مخاطب با نقشم ارتباط برقرار کند.  

بازیگر سریال «راز‌های ناتمام» در مورد حضور در این پروژه اضافه کرد: این سومین سریال تاریخی است که در آن بازی کرده ام، این اثر درامی تاریخی در بستر تاریخ معاصر است که روایت جذاب و خیره کننده‌ای دارد، به احتمال فراوان سریال تا یک ماه آینده روی آنتن می‌رود و پیش بینی می‌کنم که جزو آثار پرمخاطب سیما باشد.  

وی با اشاره به پیوستن به سریال «حکم رشد» افزود: این روز‌ها علاوه بر سه سریال فوق همکاری با پروژه سریالی «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان را نیز آغاز کرده ام، این سریال مضمونی جالب دارد، نگاه کارگردان و نویسنده اثر همچون تمامی آثاری تلویزیونی نیست، این اثر سال آینده پخش می‌شود، اما این نوید را می‌دهم که مخاطبان سریالی کاملا متفاوت را از تلویزیون تماشا می‌کنند.  

مهران درباره حضورش در سینما اظهار کرد: دو فیلم سینمایی را طی سال جاری بازی کردم که هر کدام قابل دفاع است، در فیلم سینمایی «کتاب سرخ» به کارگردانی امین زندگانی به ایفای نقش پرداختم که نشان داد همچون بازیگری در کارگردانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، علاوه بر آن در فیلم سینمایی «پاکول» به کارگردانی مجید اسماعیلی به ایفای نقش پرداختم که در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود.

وی درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر اذعان کرد: هدف من از بازیگری تولید اثر با کیفیت است به همین دلیل به جایزه و این‌ها اهمیت نمی‌دهم، البته ارزش سیمرغ جشنواره را زیر سوال نمی‌برم، اما کلا بازیگری نیستم که به چیزی چشم بدوزم، برای من بازیگری یعنی لذت بردن از حضور در نقش‌های متفاوت و خودم را درگیر جایزه نکرده و نمی‌کنم.  

مهران با اشاره به تولید یک تئاتر خاطرنشان کرد: به زودی از دی ماه با نمایشی به نام «چیزی شبیه زندگی» از حسین پناهی روی صحنه تالار حافظ خواهم رفت، امیدوارم حالا که جامعه آرامش بیشتری یافته و آمار کرونا کم شده همچون سینما؛ تئاتر هم با ظرفیت صد در صدی میزبان مخاطبان باشد، زیرا پیش از این هم تئاتر جزو محدود جا‌هایی بود که پروتکل‌ها به درستی در آن رعایت می‌شد. صنف تئاتر در صدر اصناف هنری بود که در دوران کرونا ضرر فراوانی را متحمل شد و شاید صد در صدی شدن ظرفیت که خیلی وقت پیش باید رخ می‌داد مرهمی بر اتفاقات سه سال گذشته در این هنر باشد.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *