ارتقای امنیت از دستاورد‌های تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی کشور

14:26 - 23 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۷۴۴
رییس پلیس کشور با بیان اینکه تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی کشور قطعا باعث ارتقای جایگاه و پایگاه پلیس است، ارتقای امنیت و خدمات بیشتر برای مردم را از دستاورد‌های مهم آن خواند.

- بنا بر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در نشست نمایندگان مجمع استان قزوین در ستاد ناجا با اشاره به تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوی اسلامی ایران خاطر نشان کرد: خداوند متعال را برای این اتفاق مهم و مبارک شکرگزاریم و این مهم را مرهون عنایت و لطف فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

وی با بیان اینکه تصویب طرح جامع ساختار و سازمان انتظامی کشور قطعا باعث ارتقاء جایگاه و پایگاه پلیس است، خاطر نشان کرد: ارتقاء امنیت و خدمات بیشتر برای مردم از دستاورد‌های مهم این مهم خواهد بود.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به سخنان نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از حمایت‌ها و پشتیبانی عزیزان در مجلس شورای اسلامی از انتظامی کل کشور قدردانی می‌کنم؛ قطعا تقویت پلیس به معنای تقویت امنیت کشور است و مردم از این پشتیبانی منتفع می‌شوند.

رییس پلیس کشور با اشاره به اولویت‌های ماموریتی پلیس عنوان کرد: هر ساله بر مبنای نیازسنجی‌های میدانی و عملیاتی، ماموریت‌های اولویت دار احصاء و در یک برنامه مدون آن را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تنوع، گستردگی و پیچیدگی ماموریت‌های پلیس خاطر نشان کرد: همکاران ما همواره در خط مقدم تامین نظم و امنیت داخلی و عمومی و خدمات دهی به مردم هستند و در بحران شیوع ویروس کرونا علاوه بر انجام وظایف ذاتی و قانونی، در این میدان نیز دوشادوش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوش درخشید.

سردار اشتری گفت: اجرا و پیشبرد بسیاری از ماموریت‌ها و اهداف پلیس به منظور تقویت نظم و امنیت نیازمند پشتیبانی‌های معنوی و مادی است، شایسته است که در تخصیص بودجه و اعتبارات سال ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن در نظر گرفتن گستردگی جغرافیایی ماموریت‌های پلیس، نیازمندی‌های تجهیزاتی و امکاناتی انتظامی کشور را نیز در نظر بگیرند.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه شأن مردم ما در یافت مطلوب‌ترین خدمات انتظامی است، بر لزوم تلاش برای تزریق تجهیزات و امکانات به پلیس بر مبنای استاندارد‌های جهانی تاکید و تصریح کرد: تزریق امکانات، تجهیزات و تحقق فرآیند هوشمندسازی پلیس که از اولویت هاست نیازمند اعتبارات می‌باشد.

وی با اشاره به دستاورد‌های پلیس در حوزه‌های مختلف و متنوع ماموریتی مطرح کرد: نیرو‌های پلیس، شبانه روز و مجاهدانه و ایثارگرانه از مرز تا مرکز مشغول جانفشانی هستند و چنین نیرو‌های فداکاری بایستی پشتیبانی معیشتی و رفاهی شوند.

سردار اشتری در ادامه بر لزوم اصلاح برخی قوانین به منظور جلوگیری از تکرار چرخه جرم تاکید کرد و گفت: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که تناسبی میان جرم و هزینه آن وجود ندارد، بنابراین بایستی برخی قوانین در این حوزه اصلاح و قوانین بازدارنده به منظور جلوگیری از تکرار چرخه جرم وضع شود.

در این دیدار اعضای نمایندگان مجمع استان قزوین از تلاش و خدمات پلیس تقدیر کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *