مبارزه با فساد رویکرد اصلی دستگاه قضا است و محدود به اشخاص نیست/ مسئولیت «مستقیم» حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در عدلیه برای مبارزه با فساد طی چهارسال گذشته/ ادامه فعالیت قاضی مسعودی مقام در خط مقدم مبارزه با فساد

13:31 - 23 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۷۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آمار و گزارش‌ها نشان می‌دهند، مقابله با مظاهر فساد، به‌ویژه فساد اقتصادی و مبارزه با متعدیان به بیت‌المال در دوره «تحول و تعالی» با شدت بیشتر و رویکرد‌های تخصصی و فنی در جریان است.
- «رسیدگی به فساد در داخل و خارج قوه قضاییه جدی‌تر از گذشته پیش می‌رود»؛ این تاکید رئیس دستگاه قضا در جریان جلسه پانزدهم شهریور شورای عالی قوه قضاییه است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین زمینه تاکید کرد: دستگاه قضایی علاوه بر مبارزه با فساد در ابعاد مختلف، با کوچک‌ترین تخلف و فساد در داخل مجموعه خود نیز برخورد می‌کند و همه تلاش را برای افزایش انضباط سازمانی به کار گرفته است.

آن گونه که آمار و گزارش‌ها نشان می‌دهند، مقابله با مظاهر فساد، به‌ویژه فساد اقتصادی و مبارزه با متعدیان به بیت‌المال در دوره «تحول و تعالی» با شدت بیشتر و رویکرد‌های تخصصی و فنی در جریان است و یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضاییه در این دوره، مقابله با فساد و بستر‌های فسادزا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ریاست دستگاه قضایی در این زمینه تاکیدات مکرری داشته و بر اتخاذ راهکار‌هایی مدون و سازمان یافته برای مقابله با فساد و بستر‌های فسادزا تصریح کرده است.

در سال‌های اخیر «مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی»، پیشانی عدلیه در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است که با قلمِ عدالت خواه قضات آن، بسیاری از مفسدان اقتصادی و چپاول‌گران بیت‌المال به مجازات رسیده‌اند.

ایجاد «هیاهوی رسانه‌ای و فاقد عمق» در فضای مجازی برای القای گزاره توقف یا کندی روند مبارزه با فساد

اخیرا؛ برخی تغییرات سازمانی در این مجتمع سبب شده تا بعضی جریان‌ها و اشخاص در فضای مجازی با راه‌اندازی «هیاهوی رسانه‌ای و فاقد عمق» این‌گونه القاء کنند که مبارزه با فساد قائم بر شخص است و در صورت تغییر برخی افراد، این روند دچار انحراف یا متوقف خواهد شد.

در حالی که مبارزه با فساد، با روح دوره تحول و تعالی عجین شده و در بطن دستگاه قضایی قرار دارد و قائم به شخص نیز نخواهد بود.

موضوع مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی و قوه قضائیه، امری «سیستمی» و «فراگیر» است و موضوعی نیست که قائم به اشخاص باشد و در تمام ارکان و دوران‌ها به عنوان یک کار ویژه مورد پیگیری است

قاضی مسعودی مقام در خط مقدم مبارزه با فساد قرار دارد

در سال ۹۸ با راه‌اندازی «مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی» قاضی مسعودی مقام در حالی‌که تصدی شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی را بر عهده داشت، به طور هم زمان عنوان سرپرست این مجتمع نیز منصوب شد و پس از پایان ماموریت در جایگاه ریاست مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در حال حاضر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در خط مقدم مبارزه با فساد قرار دارد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *