۱۱۵ هزار فقره معامله در سامانه جامع املاک از طریق بنگاه‌های مشاوران املاک ثبت شده است

9:46 - 23 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۶۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: تا به امروز ۱۱۵ هزار فقره معامله در سامانه جامع املاک از طریق بنگاه‌های مشاوران املاک ثبت شده است.

- موسی خلیل الهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه در رابطه با کلیت جرایم خشن، استان آذربایجان شرقی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: فضای مجازی باید مدیریت شود، متاسفانه متولی فضای مجازی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هرکدام از دستگاه‌های مرتبط با این مساله مسئولیت را متوجه یکدیگر می‌کنند.

خلیل الهی با اشاره به موضوع ایجاد سامانه ثبت قرارداد‌های الکترونیکی مشاوران املاک، گفت: متاسفانه بخش عمده جرایم در حوزه مسکن و زمین اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه نمی‌توانیم بر اساس فضای حقوقی بگوییم اسناد عادی را قبول نداریم، اسناد عادی در جامعه رواج داشته و در سازمان‌های متعددی مورد استناد است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع جرایم حوزه مسکن و زمین طرح ابتکاری سامانه ثبت قرارداد‌های الکترونیکی مشاوران املاک اجرا شده و بر اساس آن مقرر شده قرارداد‌ها و قولنامه‌های دست نویس عادی به منظور پیشگیری از کلاهبرداری و دیگر جرایم و تخلفات جمع آوری شود.

وی اضافه کرد: این طرح مورد اقبال در کشور بوده و تا به امروز ۱۱۵ هزار فقره معامله در سامانه جامع املاک از طریق بنگاه‌های مشاوران املاک ثبت شده است و با توجه به پیشگیری از ثبت معاملات مجهول و ارائه کدرهگیری آنلاین می‌تواند بخش عمده مشکلات سند عادی را برطرف کند بر همین اساس برای توسعه این طرح دستگاه‌های مرتبط باید از پذیرش اسناد عادی دست نویس خودداری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *