ورود سامانه بارشی به کشور از پایان هفته/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی

9:05 - 23 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۶۰۶
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با میزان در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت: برای امروز بارش‌های پراکنده در شرق اردبیل، گیلان، شمال خراسان رضوی همراه با وزش باد را پیش بینی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: در شهر‌های بزرگ و صنعتی به ویژه اصفهان، تهران و کرج با افزایش غلظت آلاینده‌ها کاهش کیفیت هوا را در پیش خواهیم داشت که توصیه می‌شود کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت کارخانجات در طی این روز‌ها مدیریت شود.

نقشینه گفت: امروز و فردا در نواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید را پیش بینی خواهیم کرد که ممکن است
خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را نیز در پیش داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین برای روز جمعه با ورود سامانه بارشی، بارش‌ها  به صورت باران و برف در این مناطق آغاز خواهد شد؛ که به تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز نیز پیش بینی بارش را کرده ایم.

این کارشناس هواشناسی گفت: برای روز شنبه با تقویت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس بارش را خواهیم داشت همچنین شمال و شرق خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و ارتفاعات تهران و البرز  با ورود سامانه بارشی در سطح هشدار نارنجی قرار خواهند گرفت.


نقشینه در مورد وضعیت آب و هوایی تهران گفت گفت: طی سه روز آینده آسمان پایتخت ابری و نیمه ابری و همچنین غبار آلود خواهد بود ؛ به تدریج با افزایش ابر در اواخر وقت  جمعه احتمال بارش باران وجود خواهد داشت، اما شنبه تهران بارانی خواهد بود، بیشینه دما امروز در تهران ۱۲ درجه و کمینه دما درمهرآباد به ۴ درجه واهد رسید.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *