انتشار تمبر مشترک ایران و چین به مفهوم تحکیم روابط دو کشور است

17:27 - 22 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۵۰۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه تمبر مشترک ایران و چین منقوش به دو پل از میراث گذشته دو کشوراست، افزود: این پل های تاریخی از دیرباز پل ارتباطی بین کشورها بوده و مفهوم آن بر روی این تمبر، برقراری و تحکیم روابط دو کشور است.
- طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیین رونمایی از تمبر «پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران وچین» با حضور سفیر جمهوری خلق چین در ایران، روسای ایکوم و موزه ارتباطات کشور در موزه ملی ارتباطات برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه انتشار این تمبر حاکی از روابط دیپلماتیک خوب و ویژگی‌های فرهنگی میان دو کشور است گفت: بی تردید رونمایی از تمبر مشترک ایران و چین، تحکیم روابط و توسعه فرهنگی را نشان می‌دهد و حضور این تمبر‌ها در کشور‌های مختلف جهان روابط نزدیک دو کشور را نمایان می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه تمبر مشترک ایران و چین منقوش به دو پل از میراث گذشته دو کشوراست، افزود: این پل‌های تاریخی از دیرباز پل ارتباطی بین کشور‌ها بوده و مفهوم آن بر روی این تمبر، برقراری و تحکیم روابط دو کشور است.

سبحانی فر با اشاره به تفاهم نامه‌ای که پیش از این با پست چین منعقد شده بود، گفت: انتشار تمبر مشترک یکی از بند‌های این تفاهم نامه بوده است که امروز شاهد این رویداد فرهنگی هستیم و این تمبر در چرخه مبادلات پستی کشور‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از بند‌های این تفاهم نامه احیای جاده ابریشم و مبادلات پستی است که قطعا با توسعه روابط خوب دو کشور انجام می‌شود و از بستر مناسب پستی در روابط تجاری بیشتر استفاده می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، تمبر را یکی از معتبرترین داشته‌های فرهنگی کشور‌ها برشمرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تمبر مشترک با کشورها، همواره در انتقال تاریخ و فرهنگ نقش ویژه‌ای دارد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که، تمبر در کنار ارزش‌های هنری و زیبا شناختی به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر محسوب می‌شود، گفت: این رسانه با قابلیت پیام رسانی گسترده و فراگیر، نقش‌های گوناگونی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی ایفا می‌کند.

سفیر چین در ایران نیز با معرفی خود به عنوان یک کلکسیونر تمبر، گفت: تمبر‌ها را می‌شود شناسنامه کشور و یا دایره المعارف فشرده نامید که می‌تواند تاریخ و تمدن؛ آداب و رسوم و پیشرفت‌های اجتماعی یک کشور را ثبت و منعکس کند.

وی افزود: طرح منقوش بر تمبر مشترک ایران و چین که تصاویر پل‌های گوانگ جی چین و خواجوی اصفهان است؛ هنر معماری نفیس باستانی دو کشور را نشان می‌دهد و نماد این است که دو کشور از طریق پل دوستی به هم متصل شده اند.

چانگ هوا ادامه داد: در نیم قرن گذشته روابط ایران و چین با عبور از آزمون‌های تحولات بین المللی به طور مداوم توسعه یافته و دوستی بین دو ملت با گذشت زمان تقویت شده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *