صالحی‌امیری: دولت نهایت حمایت را از ورزش دارد/ کاراته نماد پهلوانی است

14:15 - 22 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۴۵۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رییس کمیته ملی المپیک گفت: سال ۱۴۰۱ سه رویداد مهم ورزشی را در پیش داریم و نیازمند حمایت هستیم. خوشبختانه در این مسیر دولت نهایت حمایت را از ورزش دارد.

- سیدرضا صالحی‌امیری روز دوشنبه در آیین بدرقه کاروان «عزم و ایمان» به رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: روز زیبایی در تاریخ کاراته ایران را شاهد هستیم. نماد لشکر کاراته امروز در سالن است که بیش از ۱۰۰ نفر به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند.

وی در این آیین که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: کاراته آبروی ورزش ایران است. کاراته یعنی سکوی قهرمانی و پهلوانی. کاراته از محدود فدراسیونی است که عدالت جنسیتی آن عادلانه است و دختران ما انگیزه بالایی برای درخشش در عرصه‌های جهانی و آسیایی را دارند. امروز نهاد‌های ورزشی همه در حمایت از شما بسیج شده‌اند و از این منظر دغدغه‌ایی نداشته باشید. حتی مجلس هم حمایت می‌کند و این ظرفیت کمتر سابقه داشته است.

رییس کمیته المپیک ادامه داد: فدراسیون کاراته در شرایط سخت، بیشترین تلاش را برای حمایت از تیم‌ها داشته است.

وی ادامه داد: بجای پرداخت هزینه درمان، در ورزش باید سرمایه گذاری شود. امروز در ورزش هر میزان سرمایه‌گذاری شود، سال آینده ثمره‌اش را در بطن ورزش خواهید دید. هزینه در ورزش سرمایه‌گذاری است اگر بخواهید کام تلخ ملت را شیرین کنید باید در ورزش سرمایه‌گذاری کنید.

رییس کمیته المپیک گفت: ۱۴۰۱ سال مهمی برای ورزش ایران است، زیرا سه رویداد آسیایی داریم که نیازمند حمایت هستیم. خوشبختانه دولت نهایت حمایت را از ورزش دارد.

صالحی‌امیری به قهرمانی سجاد گنج‌زاده در المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: نمایش کاراته در المپیک نمایش اخلاق بود. ذبیح‌الله پورشیب تا لحظه آخر در کنار گنج‌زاده حضور داشت و او در توکیو درخشید و امروز سجاد رییس کمیسیون ورزشکاران شد و کاراته باید قدر خود را بداند و پرچمدار اخلاق باشد.

تیم‌های ملی کاراته ایران با بیش از ۱۰۰ ورزشکار، مربی و داور روز چهارشنبه جاری به رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا اعزام می‌شود.

رقابت‌های کاراته قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا با حضور ۵۴۵ کاراته‌کا از ۲۹ کشور روز‌های ۲۷ آذر تا اول دی ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *