یک محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف آبادان به زندگی بازگشت

11:11 - 22 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۳۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان خوزستان از بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص پس از ۴ سال با تلاش شورای حل اختلاف آبادان خبر داد.
- حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان از بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص پس از ۴ سال با تلاش شورای حل اختلاف آبادان خبر داد و گفت: با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان آبادان و با جلب رضایت اولیای دم، فردی که چهار سال قبل مرتکب قتل و در انتظار اجرای حکم قصاص بود نجات و زندگی دوباره یافت.
 
رئیس دادگستری شهرستان خوزستان ادامه داد: سال ۹۶ در نزاعی دسته جمعی در یکی از مناطق آبادان یک نفر به قتل و یک نفر دیگر زخمی شد که این حادثه زمینه را برای ایجاد تشنج و اختلاف میان دو طایفه تشدید شد.

وی افزود: پس از دستگیری قاتل و پس از برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده قاتل، وی محکوم به مجازات قصاص شد و حکم او به اجرای احکام کیفری آبادان برای اجرای آن ارجاع شد و اولیاء دم اصرار به اجرای حکم قصاص در موعود خود شدند و در این زمینه وساطت بزرگان، ریش سفیدان و خیرین در این مدت در بخشیدن قاتل نتیجه‌ی نداشت.

رئیس دادگستری خوزستان افزود: با درایت رئیس و اعضای مجتمع شورای حل اختلاف و همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح آبادان با برگزاری چندین جلسه، اولیاء دم با عفو و بخشش، از خون قاتل فرزند خود گذشت کردند و این پرونده پس از ۴ سال منتهی به صلح و سازش شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *