آریاکیا: نصف تیم‌های صنعتی برای آلومینیوم هزینه نشده/ بر اساس حروف الفبا هم، ما باید صدرنشین باشیم

11:12 - 22 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۲۲۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: چمن ورزشگاه‌های لیگ برتری اصلاً شرایط مناسبی ندارد و نمی‌دانم چرا به آنها مجوز برگزاری بازی را می‌دهند.

پوریا آریاکیا در گفت‌وگو با میزان، در مورد حضور تیم فوتبال آلومینیوم اراک در صدر جدول مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: شرایط خیلی برای ما خوب است و امیدوارم ادامه دار باشد. تیم به خودباوری رسیده و امیدوارم به اهدافمان برسیم. در این هفته ها ثابت شد صدرنشینی ما اتفاقی نبود. خیلی‌ها فکر می‌کردند شاید مثل فصل قبل که در ابتدا خوب نبودیم، نتوانیم نتیجه بگیریم، اما از همان ابتدا با وجود قرعه بدی که داشتیم نتایج خوبی گرفته و نشان دادیم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وی با اشاره به گل نخوردن تیم آلومینیوم تصریح کرد: اولین نقطه مثبت تیم ما گل نخوردن است. همه از خط حمله تا دروازه برای این مهم زحمت می‌کشند. یکی از امتیازات تیم ما این است که اول خوب دفاع می‌کنیم و در ادامه با تاکتیک‌های مورد نظر کادرفنی به گل می‌رسیم. فعلاً هدف ما رتبه تک رقمی است و اگر بشود به دنبال سهمیه هستیم. البته نمی‌شود آینده را پیش‌بینی کرد چرا که فوتبال بالا و پایین‌های زیادی دارد. خیلی از تیم‌ها هستند که بر خلاف ما، هم زود بسته شدند و هم تمام نفرات لیست خود را جذب کردند. خیلی از بازیکنان خوب ما به دلیل پیشنهاد تیم‌های دیگر از ما جدا شدند و این تیم می‌توانست بهتر باشد.

*از نظر مبلغ قرارداد شاید تیم هفتم لیگ باشیم

بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم اراک با اشاره به فشردگی مسابقات گفت: بازی‌ها بسیار نزدیک به هم است و این فشردگی مسابقات برخی تیم‌ها را که نمی‌توانند به بازیکنانشان استراحت دهند، خسته می‌کند. ما به طور میانگین هر چهار روز یک بار بازی می‌کنیم. این شرایط باعث تحت فشار قرار گرفتن بازیکن و شاید مصدومیت شود. به همین دلیل آن کیفیت را نمی‌توانیم از تیم‌ها ببینیم. با این حال برخی تیم‌ها شرایط خوبی دارند و شاید با هزینه‌هایی که کرده‌اند و بودجه‌هایی که دارند تیم قدرتمندی بستند. آن‌ها در این شرایط راحت‌تر هستند.

آریاکیا در واکنش به این موضوع که آن‌ها نیز قرارداد‌های خوبی بسته و تیمشان خوب هزینه کرده است، افزود: بستگی دارد با کدام تیم‌ها مقایسه کنید. ما از نظر مبلغ قرارداد بازیکن شاید در رده هفتم باشیم. نمی‌گویم بد هزینه کردیم، اما شاید نصف دیگر تیم‌های صنعتی برای این تیم هزینه نشده است. تیم ما اول فصل قصد داشت منشا را جذب کند، اما تیم دیگری پیشنهاد بهتری داد و او به آن تیم رفت. خیلی هم مبالغ در تیم ما بالا نیست که بازیکن وسط راه به تیم دیگری می‌رود. البته فوتبال یک تجارت است و شاید این شرایط طبیعی است.

*امیدوارم دو تیم سالم از زمین خارج شوند

وی با اشاره به صدرنشینی آلومینیوم تاکید کرد: اگر می‌خواستند به ترتیب حروف الفبا هم حساب کنند ما باید صدرنشین باشیم. چرا که هم امتیازات مساوی است و هم تفاضل گل، اما ظاهراً فاکتور‌های دیگری را در نظر گرفتند. از طرفی بازی رو در رو هم انجام ندادیم از این رو منطقی‌ترین حالت حروف الفبا به نظر می‌رسد. گذشته از شوخی، هدف‌گذاری باشگاه رتبه‌ای بهتر از فصل قبل است و دوست داریم تک رقمی باشیم. اما می‌خواهیم برای کسب سهمیه هم تلاش کنیم. فوتبال براساس اتفاقات است و باید امیدوار باشیم تا اتفاقات به نفع ما پیش برود و بتوانیم به همین روند خوب ادامه دهیم.

بازیکن تیم آلومینیوم در مورد پیروزی در آخرین دقایق بازی مقابل تیم فجر گفت: می‌دانستیم بازی سختی با فجر داریم. بازی در نیمه اول متعادل بود، اما ما در نیمه دوم تیم برتر بودیم. به جز گل موقعیت‌های زیادی داشتیم و سه توپ را به تیرک دروازه زدیم. حریفان مقابل ما با برنامه به میدان می‌آیند و کارمان سخت شده است. از این رو فکر می‌کنم مقابل نساجی هم بازی سختی در پیش داریم. بازی خارج از خانه است و با توجه به این که روی زمین بازی می‌کنیم بازی در آن چمن برایمان سخت می‌شود. اگر بارندگی باشد که وضعیت بدتر هم می‌شود. امیدوارم اول دو تیم سالم از زمین خارج شوند و بعد بتوانیم سه امتیاز را از آن خود کنیم.

*نمی‌دانم چرا مجوز برگزاری بازی در برخی ورزشگاه‌ها را می‌دهند

آریا کیا با گلایه از وضعیت چمن ورزشگاه ستری تاکید کرد: برخلاف وعده‌ها بازی را در سازی برگزار می‌کنند، اما نمی‌دانم چطور به استادیوم ساری مجوز دادند؟ آیا هدف فقط برگزاری بازی است؟ قبلا هم ما در ورزشگاه انقلاب کرج همین شرایط را داشتیم. زمین این استادیوم هم اصلا مناسب نیست و در حد محلات بود.

بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم اراک خاطرنشان کرد: نمی‌دانم بر اساس چه اصولی تصمیم می‌گیرند و با چه کسانی مشورت می‌کنند که به این نتایج می‌رسند؟ فکر می‌کنم فقط می‌خواهند بازی را برگزار کنند و یک میزبانی داده باشند و از سرشان باز کنند. وقتی اول فصل با جدیت و سخت‌گیری برای آماده سازی ورزشگاه‌ها جلو آمدند بسیار خوشخال شدیم، ولی حالا در اواسط فصل به چنین چمن‌هایی مجوز برگزاری بازی می‌دهند. نمی‌دانم می‌خواهند هوای چه کسی را داشته باشند؟!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *