ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای حفظ حقوق بیت‌المال در سازمان‌ها ضرورت دارد

12:20 - 21 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۰۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ایجاد کارگروه‌های تخصصی در سازمان‌ها و ادارات در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال و انجام اقدام پیشگیرانه در این زمینه ضرورت دارد.
- حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، اظهار داشت: همیشه پیشگیری کم‌هزینه‌تر، کم‌تنش‌تر و آسان‌تر از درمان است، در حوزه تعدی و تجاوز به بیت‌المال، سودجویان و طماعان و متخلفان بسیار راحت از اهمال و کم توجهی ما نهایت استفاده را می‌کنند.

وی افزود: هر جایی که تجاوز و تعدی به حقوق بیت‌المال شده و حقوق بیت‌المال زیر پا گذاشته شده است، یک اهمال و کوتاهی کنار آن وجود دارد، بنابراین باید تمام فکر و تجربه خود را به کار ببندیم و در حوزه کاری خود یک کارگروه تخصصی مشورتی و اجرایی تشکیل دهیم تا ببینیم چه اقدامات پیشگیرانه‌ای می‌شود انجام داد تا حقوق بیت‌المال حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: محدودیت‌ها را قبول داریم، اما این محدودیت‌ها نباید مانع فعالیت‌ها شود و وظایف اصلی و محوری خود را فراموش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، بیان کرد: تشکیل کارگروه تخصصی در هر حوزه بسیار حائز اهمیت است و باید خروجی اقدامات هر سازمان و اداره در این حوزه توسط دادستانی مرکز استان ارزیابی شود.

وی افزود: هر مسئولی قبل از جلسه گزارش‌ها را به دبیرخانه اعلام کند و در جلسات سوال از مصوبات جلسه قبل نشود که اجرایی شده یا خیر؟ دبیرخانه هم بررسی کند و اگر نقصی بود در جلسات بیان شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، عنوان کرد: دبیر شورا به تمامی کمیسیون‌های تخصصی و شبه قضایی که در حوزه حقوق بیت‌المال فعالیت دارند، به نمایندگی از شورای حفظ حقوق بیت‌المال ورود داشته باشند و گزارشی از وضعیت موجود و میزان فعالیت و اثربخشی آن‌ها ارائه نمایند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *