رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف دزفول

14:15 - 21 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۰۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان دزفول از بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص پس از ۴ سال با تلاش شورای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.
- محمدیار ممبینی از بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص پس از ۴ سال با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان دزفول خبر داد و گفت: اعضای شعبه ۷ شورای حل اختلاف شهرستان دزفول با همکاری ستاد صبر توانستند با جلب رضایت اولیای دم، فردی که چهار سال قبل مرتکب قتل و در انتظار اجرای حکم قصاص بود نجات و زندگی دوباره به او ببخشند.
 
رئیس دادگستری دزفول ادامه داد: چهار سال پیش میان دو نفر بر سر اختلافات قدیمی درگیری رخ می‌دهد و منجر به قتل یکی از طرفین درگیر می‌شود.

ممبینی افزود: پس از وقوع قتل پرونده‌ای در دادگاه کیفری شهرستان دزفول تشکیل و قاتل دستگیر و روانه زندان شد و پس از طی مراحل قانونی، قاتل به قصاص محکوم و اولیای دم مصمم به اجرای حکم قصاص قاتل بودند تا اینکه با ابراز پشیمانی قاتل و درخواست خانواده او، با دستور مقام قضایی پرونده جهت ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیای دم به شعبه ۷ شورای حل اختلاف شهرستان  دزفول ارجاع داده شد.

وی خاطر نشان کرد: اعضای این شعبه با همکاری ستاد صبر، خیرین، بزرگان، مصلحین و سران عشایر و با برگزاری چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان طایفه مقتول، زمینه را برای جلب رضایت اولیای دم فراهم کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *