۱۰ توصیه طب سنتی برای مقابله با آلودگی هوا

16:06 - 20 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۹۴۹
یک متخصص طب سنتی به بیان توصیه‌هایی برای مقابله با آلودگی هوا پرداخت.
علیرضا یارقلی در گفت‌وگو با میزان به بیان توصیه‌هایی برای مقابله با آلودگی هوا پرداخت و گفت: برای کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا انجام اقداماتی همچون استفاده از شیرداغ همراه با کمی عسل، مصرف غذا‌‍‌های سبک نظیر سوپ جو و سوپ شیر عدم استفاده از غذا‌های سنگین نظیر حلیم، کله پاچه و حتی آش رشته (البته مصرف آش سبزیحات خوب است) توصیه می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بهتر است در روز‌های آلوده غذا‌هایی نظیر فرنی که هضم آسانی دارند، مورد استفاده قرار گیرند، ادامه داد: داشتن خواب کافی و سرشب در این شرایط توصیه می‌شود و بهتر است همه افراد نهایتا تا ساعت ۱۱ شب بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند.
متخصص طب سنتی با بیان اینکه ورزش کردن مداوم در محیط عادی توصیه نمی‌شود، افزود: بهتر است افراد در محیط خانه به انجام حرکات ورزشی کوتاه مدت بپردازند و  توصیه می‌شود که روزی ۲۰ بار و هر ۱۵ دقیقه یکبار به مدت  ۱۵ ثانیه ورزش کنند و همچنین استفاده از بخور‌هایی همچون بخور پوست پرتقال، اناب، آویشن و شلغم در روز‌های آلوده توصیه می‌شود.

یارقلی ضمن بیان اینکه همچنین در این روز‌ها استفاده از شلغم توصیه می‌شود، اظهار کرد: خوردن عدسی کم عدس برای وعده صبحانه، مصرف سالاد‌ها برای وعده ناهار و استفاده از یک شام سبک در ساعات ۷ تا ۸ شب برای کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا توصیه می‌شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *