مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران: ظرفیت انتقال روزانه گاز ایران ۱۱۰ میلیون مترمکعب دیگر افزایش می‌یابد

14:54 - 20 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۹۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در بازدید از مراحل آزمون و راه‌اندازی تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان ۸، اعلام کرد که با بهره‌برداری از این تاسیسات توان انتقال گاز کشور در آینده‌ای نزدیک روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب دیگر افزایش می‌یابد.

- به نقل از شانا، مهدی جمشیدی‌دانا اظهار کرد: در تاسیسات ارسنجان ۸، چهار واحد توربوکمپرسور گازی نصب شده که سه واحد آن، آزمون ۷۲ ساعت را پشت سر گذاشته و یک واحد دیگر هم در حال راه‌اندازی اولیه است.

وی افزود: راه‌اندازی کامل این تاسیسات سبب افزایش پایداری انتقال گاز و به‌دنبال آن افزایش روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی دیگر خواهد شد.

محمد سیفی، سرپرست منطقه ۵ عملیات انتقال گاز نیز در این بازدید گفت: مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان در ۲۰ کیلومتری شهرستان ارسنجان فارس با دو ایستگاه بر روی خطوط چهارم و هشتم سراسری فعال است.

براساس این گزارش، منطقه ۵ عملیات انتقال گاز با بهره‌مندی از خطوط لوله فشار قوی و تاسیسات تقویت فشار گاز شامل بیش از ۱۷۰۰ مگاوات یونیت، وظیفه انتقال حدود ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور را در گستره‌ای به وسعت استان فارس و بخش‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و یزد عهده‌دار است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *