رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مراقب عواقب بعدی تصمیمات شتابزده باشیم

4:53 - 21 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۹۰۴
عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:مساله افزایش یا کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی نیست، مساله اصلی توجه دقیق به عواقب تصمیمات شتابزده وغیر کارشناسی در این موضوعات است.

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان در مورد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت: آنچه اهمیت دارد این موضوع است که ابتدا باید آمار دقیقی از پزشکان فعال خود داشته باشیم، همچنان وزارت بهداشت آمار دقیقی از پزشکان فعال خود ندارد، پژوهش‌ها و نظرسنجی‌ها آمار دقیق و صحیحی نیست.

وی ادامه داد: یکسری از تصمیمات خیلی کارشناسی گرفته نمی‌شود ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث قانونگذاری مشکلاتی ایجاد کرده است.

ویس کرمی گفت: افزایش یافتن یا نیافتن ظرفیت پزشکی مشکل ما نیست ما باید ببینیم علت اینکه پزشک در مناطق محروم نمی‌رود کمبود پزشک است، توزیع نامناسب است و یا این که رغبتی برای رفتن به این مناطق وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، افزایش سهم سوابق تحصیلی تعیین کنندگی معدل در قبولی یا تصمیمات این چنینی شتابزده با اطلاعات غیردقیق و آگاهی غلط که مبنای برخی از تصمیمات شده است، صحیح نیست.

نماینده مردم نماینده مردم لرستان گفت: با تصمیمات شتابزده مشکلاتی را در آینده ایجاد خواهیم کرد باید بگردیم و علت‌هایی را که موجب شده است تمایل پزشکان به فعالیت در مناطق محروم را کم کند را بیابیم.

ویس کرمی گفت: تربیت یک پزشک هزینه بالایی برای یک کشور دارد گاهی دیده می‌شود که همین پزشکانی که در داخل کشور با هزینه بالا تربیت شده اند مهاجرت می‌کنند و در واقع ما تربیت نیروی پزشک با هزینه سنگین را تقبل کرده و بهره اش را نصیب کشور‌هایی که این‌ها را می‌پذیرند می‌کنیم.

وی در پایان گفت: بهترین تصمیم این است که همین پزشکان داخل کشور پزشکان غیرفعال را فعال کرده و مشوق‌های را برای خدمت به پزشکانی ارائه دهیم که در مناطق محروم خدمت‌ می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *