رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی فاروج بازدید کرد

13:24 - 20 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۸۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی ضمن بازدید از حوزه قضایی شهرستان فاروج بر ضرورت حفظ کرامت مراجعین و تعامل بیشتر دستگاه قضایی با نهاد‌های اجرایی تاکید کرد.
- حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جریان دومین سفر خود به حوزه‌های قضایی استان خراسان شمالی از دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب، شورای حل اختلاف فاروج بازدید و در دیدار با مدیران، قضات و کارکنان این حوزه قضایی، مهم‌ترین مسائل و مشکلات مبتلابه را بررسی کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین در دیدار با چند نفر از مراجعان ضمن بررسی مطالبات و مشکلات قضایی آنان در راستای انجام پیگیری‌های لازم دستور‌ات مقتضی را صادر کرد.

وی در این سفر با تاکید مضاعف بر ضرورت حفظ کرامت مراجعان و تعامل بیشتر دستگاه قضایی با نهاد‌های اجرایی، شاخص‌های عملکردی از جمله میزان رضایت‌مندی عمومی در این حوزه قضایی را قابل قبول توصیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی اصولا در بسیاری از مناسبات اجرایی و اداری نقشی مدیریتی و نظارتی بر عهده دارد؛ ولی با این وجود این آمادگی را اعلام می‌کند که با بهره‌گیری از همت بلند و تلاش مضاعف در حوزه‌های مختلف از جمله در راستای صیانت از حقوق عامه، پیشگیری از بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی و حفظ حقوق بیت‌المال در تمامی زمینه‌ها از قبیل اراضی ملی و منابع طبیعی به دستگاه‌های ذی ربط که در این خصوص وظایف ذاتی و قانونی دارند، کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین طی ملاقات چهره به چهره با تعدادی از مراجعان و نیز در جریان گفت‌وگو با مدیران قضایی، آخرین وضعیت شعب و محاکم، میزان موجودی پرونده‌ها و روند رسیدگی‌های قضایی را بررسی کرد و گفت: بنا داریم به‌منظور پیشبرد بهتر امور تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دستگاه قضایی استان خراسان شمالی را بکار گیریم تا شاخص‌های عملکردی بیش از پیش تقویت شود.

وی، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی، اجرای دقیق مقررات سند تحول قضایی، اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در استان خراسان شمالی و حمایت مؤثر از واحد‌های تولیدی، صیانت از حقوق عامه، رفع اطاله دادرسی، اشاعه فرهنگ صلح و سازش و کوتاه کردن مدت زمان رسیدگی‌های قضایی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی در سال جاری عنوان کرد.

وی همچنین از تداوم و تقویت رویکرد‌ها و راهبرد‌های نظارتی دستگاه قضایی در ابعاد مختلف خبر داد.

بازدید از یک پارکینگ انتظامی وسایل نقلیه و بررسی مشکلات مبتلا به این حوزه از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در این شهرستان بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *