بررسی ادعای سرمربی فولاد سیرجان؛ چه کسی متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های جهان بود؟ + سند

0:01 - 21 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۸۲۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم والیبال فولاد سیرجان در شرایطی در جام باشگاه‌های جهان شرکت کرد که سرمربی این تیم مدعی شده بود تمایلی به شرکت تیمش در این رقابت‌ها نداشت.

- تیم والیبال فولاد سیرجان که به عنوان قهرمان آسیا در جام باشگاه‌های جهان شرکت کرده بود با ۲ شکست پیاپی و بدون اینکه حتی در یک ست به برتری برسد به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. فولادی‌ها ابتدا با نتیجه ۳ بر صفر مقابل تیم ساداکروزیرو برزیل مغلوب شدند و در دومین بازی خود هم با همین نتیجه از تیم ترنتینو ایتالیا شکست خوردند.

فولاد سیرجان در شرایطی عازم رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شد که ۵ بازیکن و یک مربی را از دیگر تیم‌ها در اختیار گرفته بود؛ اما با این حال نتوانست کار خاصی انجام دهد و در نهایت با ۲ شکست پیاپی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. نکته جالب و قابل تامل اینکه سعید رضایی سرمربی فولاد سیرجان در حالی که تنها ساعاتی به اعزام تیمش به جام باشگاه‌های جهان باقی مانده بود در گفت‌وگویی ویدیویی انتقاد‌هایی را مطرح کرد؛ انتقاد‌هایی عجیب که برخی از اهالی والیبال اعتقاد داشتند نباید در آستانه اعزام فولاد سیرجان به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان چنین مصاحبه‌ای انجام می‌شد؛ چرا که این کار او می‌توانست باعث ایجاد حواشی زیادی برای تیمش شود.

رضایی در صحبت‌های انتقادی خود که علیه افراد زیادی هم بود این طور عنوان کرد که فولاد سیرجان تمایلی به حضور در جام باشگاه‌های جهان نداشت؛ اما با توجه به فشاری که فدراسیون جهانی والیبال به فدراسیون ایران آورد مجبور به شرکت در این مسابقات شد. این اظهارنظر رضایی در شرایطی انجام شد که به نظر می‌رسد اصل ماجرا چیز دیگری است.

بر اساس اسنادی که در اختیار قرار داده شده کاملا مشخص است که فولاد سیرجان آمادگی خود را برای حضور در جام باشگاه‌های جهان اعلام و حتی لیست بازیکنان مورد نظرش را به فدراسیون والیبال ارائه داده بود؛ اما ۳ روز بعد از ارسال این لیست به فدراسیون والیبال از تصمیم خود پشیمان شد و به این فدراسیون اعلام کرد که از این رقابت‌ها انصراف می‌دهد.

این اعلام انصراف فولادی‌ها در شرایطی انجام شد که کار از کار گذشته بود؛ چرا که پس از اعلام آمادگی کتبی تیم‌های شرکت کننده در جام باشگاه‌های جهان، امکان انصراف آنها وجود ندارد. شرط فدراسیون والیبال برای اعلام آمادگی فولاد سیرجان در جام باشگاه‌های جهان ارائه همین نامه بود تا بر اساس آن آمادگی  این تیم به فدراسیون جهانی اعلام شود. جالب اینکه در صحبت‌های سرمربی فولاد سیرجان هیچ اشاره‌ای به اعلام آمادگی تیمش برای حضور در جام باشگاه‌های جهان نشده بود. اینکه چرا وی صحبتی در خصوص این موضوع نکرد مشخص نیست.

در ادامه اعلام آمادگی کتبی تیم فولاد سیرجان را برای حضور در جام باشگاه‌های جهان می‌توانید مشاهده کنید:

 
چه کسی فولاد سیرجان را مجبور به حضور در جام باشگاه‌های جهان کرد؟
 
چه کسی فولاد سیرجان را مجبور به حضور در جام باشگاه‌های جهان کرد؟

 

رضایی در صحبت‌های خود موارد دیگری هم عنوان کرد. او گفت: چرا رسانه‌ها از تیم ملی در المپیک انتقاد‌های زیادی مطرح کردند؛ اما پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا هیچ انتقادی از تیم ملی نشد. قطعا این قهرمانی که توسط عطایی و شاگردانش کسب شد ارزش فراوانی دارد و حتی قابل مقایسه با قهرمانی که تیم ملی در قهرمانی آسیا در تهران کسب کرد نیست. چرا که قهرمانی در تهران و با حضور ستاره‌هایی همچون سعید معروف، امیر غفور، سید محمد موسوی و .... آنقدر قابل پیش‌بینی بود که اگر اتفاقی غیر از این رخ می‌داد باعث تعجب می‌شد. اما در رقابت‌های قهرمانی آسیا در ژاپن، تیم ملی شرایط عجیبی داشت. حضور در یک تورنمنت سخت آن هم پس از تجربه تلخ المپیک کار دشواری بود که تیم ملی با اتکا به کادر فنی ایرانی به آن دست پیدا کرد.

اینکه رضایی توقع داشته از تیمی که با ترکیبی متفاوت در قهرمانی آسیا شرکت کرده و قاطعانه قهرمان شده انتقاد شود نمی‌تواند قابل توجیه باشد. این صحبت‌های رضایی در شرایطی انجام شد که تیم ملی والیبال در المپیک توکیو بدترین نتیجه ممکن را کسب کرد و انتقادهایی که از عملکرد این تیم شد کاملا به جا بود. این که به ترکیب ناقص تیم کره اشاره می‌شود؛ اما اشاره‌ای به تغییرات زیاد در ترکیب تیم ملی والیبال ایران و همینطور حضور سایر تیم‌های شرکت کننده با تمام قوا در قهرمانی آسیا نمی‌شود می‌تواند گویای همه چیز است.

به هر حال به نظر می‌رسد رضایی در ابتدای دوران سرمربیگری خود باید رفتار حرفه‌ای تری از خود نشان دهد. چرا که اینگونه رفتارها نمی‌تواند کمکی به تیمش برای کسب نتایج لازم باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *