اظهارات نماینده روسیه درباره مذاکرات وین/رایزنی اتحادیه اروپا و سئول درباره گفت‎وگوها

9:53 - 20 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۷۸۳
مذاکرات وین در حالی پیش می‎رود که نماینده روسیه از کار فشرده هیئت‎ها در این مذاکرات خبر می‎دهد.
دور جدید مذاکرات وین در حال برگزاری است.
 
«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین و رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین پیرامون برجام، با انتشار توییت هایی، «وقفه فنی» پایان هفته گذشته در مذاکرات وین را برای همه طرفین، مفید توصیف کرد.
 
«اولیانوف» پیشتر نیز اعلام کرده بود که کارشناسان در حال کار بر روی متن سند نهایی هستند که زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما مشارکت کنندگان در مذاکرات وین هم به دنبال نتیجه هستند.
 
دفتر نمایندگی روسیه در وین نیز در ابراز امیدواری کرد که همه طرفین پس از وقفه فنی برای کار فشرده آماده باشند.
در عین حال، «انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین و «جونگ کان چوی»، معاون وزیر خارجه کره جنوبی، از رایزنی تلفنی پیرامون مذاکرات وین خبر دادند.
 
«نیویورک تایمز»، نیز در گزارشی از تشدید تنش‌های درازمدت میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داده و تاکید کرد که این تنش‌ها در تمام هفته جاری مشهود بود.
 
به زعم این گزارش، تنش‌های مذکور سبب شد تا ۲ مقام ارشد صهیونیست این هفته «واشنگتن» را با نگرانی بازگشت آمریکا به برجام و ناکام ماندن تلاش برای متقاعد کردن واشنگتن برای عدم حرکت در مسیر دیپلماتیک، ترک کنند.
 
گزارش «نیویورک تایمز» که براساس گفت و گو با بیش از ۱۰ مقام آمریکایی و صهیونیست تهیه شده، آورده است که سفر «بنی گانتز» و «دیوید بارنع»، وزیر جنگ و رئیس موساد رژیم صهیونیستی در پی تماس تلفنی پر تنش «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا با «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *