وزش باد در نوار شرقی کشور/ تداوم آلودگی هوا در کلانشهر‌ها

8:51 - 20 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۷۷۰
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز شمال شرق و شرق کشور با وزش باد مواجه هستند و فردا به تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر برای شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه طی روز یکشنبه وزش باد در نوار شرقی ادامه دارد و در برخی از این مناطق انتظار خیزش گرد و خاک را داریم، افزود: سایر مناطق کشور جوی آرام را دارند و این رو با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های تهران، کرج، اراک و اصفهان رو به رو هستیم و از روز دوشنبه و طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه شرایط برای همه گروه‌های سنی نا سالم می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آخر هفته یک سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، ادامه داد: از بعد از چهارشنبه بارش‌ها در غرب و شمال غرب آغاز می‌شوند و طی روز پنجشنبه به تدریج در بیشتر مناطق کشور شاهد بارندگی هستیم و این بارش‌ها طی روز‌های پایانی هفته و اوایل هفته آینده ادامه دارند.

گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز صاف است و غبار محلی برای مناطق شهری و پرتردد این استان پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای پایتخت هم به ۱۶ درجه می‌رسد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *