۷۹ فوتی کرونا و شناسایی ۲۹۷۱ بیمار جدید در کشور

14:28 - 19 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۶۹۴
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۱۹ آذرماه را اعلام کرد و از جان باختن ۷۹ بیمار کووید۱۹ خبر داد.
- بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز، جمعه، ۱۹ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۳ نفر از آن‌ها بستری شدند که بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به شش میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۴۳ نفر رسید.
 
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۸ استان کشور، مرگ و میر صفر و یک داشته‌اند. در استان‌های لرستان، گیلان، گلستان، قم، مرکزی، هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی و سمنان، هیچ موردی از مرگ بیماران کرونایی گزارش نشده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، اردبیل، همدان، مازندران و خوزستان، فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت شده است.

خوشبختانه تا کنون پنج میلیون ۹۵۷ هزار و ۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

همچنین سه هزار و ۱۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۳۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر دو شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *