رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختصاص هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه راه‌های لرستان

10:21 - 19 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۶۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی از تخصیص هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه راه‌های لرستان خبر داد و گفت: پروژه راه‌آهن استان نیز باید فعال شود و قرار است پیمانکار این طرح یک زمانبندی ۳ ساله برای پایان آن ارائه کند.
- بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به اینکه توسعه حمل ونقل یکی از ماموریت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در این سفر هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان به غیر از راه آهن اعتبار پیش‌بینی شده است که با استفاده از آن می‌توان پیش از پایان سال بخشی از پروژه‌ها را متحول کرد.

وی ادامه داد: این منابع قابل دسترس است و می‌توان با استفاده از آن حمل‌ونقل استان را توسعه داد. پروژه راه‌آهن استان نیز باید فعال شود و قرار است پیمانکار این طرح یک زمانبندی ۳ ساله برای پایان آن ارائه کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فقدان مسکن یکی از مشکلات مردم است، گفت: دولت و مجلس برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کرده‌اند. در قانون جهش تولید مزیت‌های خوبی برای متقاضیان دیده شده است. هم زمین رایگان در اختیار قرار می‌گیرد که کمک بزرگی به مردم است، و هم تسهیلات خوب با بهره کم برای دهک‌های پایین ارائه می‌شود. ما به التفاوت نرخ بهره را نیز وزارت راه از محل صندوق ملی مسکن می‌پردازد.

قاسمی افزود: مقررات مربوط به فرم ج با مصوبه دولت تغییر کرده است و به زودی ابلاغ و در پالایش مدنظر قرار خواهد گرفت. این به آن معنی است که ریزش افراد در پالایش کمتر خواهد بود. از سوی دیگر اکنون مجردین نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند البته این تغییر هنوز در سامانه جاری نشده است؛ بنابراین در این طرح متقاضیان زیادی خواهیم داشت.

وی گفت: باید از قدرت استاندار به عنوان رئیس شورای مسکن استان استفاده کرد که زمین‌های متعلق به دولت در این طرح استفاده شود. همچنین زمین‌هایی که قبلا واگذار شده و در ان ساخت وساز انجام نشده باید به وزارت راه و شهرسازی برگردد و به طرح نهضت ملی مسکن اضافه شود.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *