تداوم آلودگی هوای پایتخت تا ۵ روز آینده

9:07 - 19 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۵۸۷
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به سبب پایداری جوی در کشور، طی پنج روز آینده در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی و در پایتخت از روز شنبه غبار محلی را شاهد هستیم.

امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، درخصوص آخرین وضعیت جوی کشور در روز جمعه، ۱۹ آذرماه به میزان گفت: در بخش‌هایی از مازندران و گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و بارش پراکنده را انتظار داریم.

وی با بیان اینکه فردا در کشور جوی پایدار و آرام را خواهیم داشت، عنوان کرد: یکشنبه برای استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌‎شود و دوشنبه برای استان‌های ساحلی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده را پیش بینی کرده‌ایم و روی ارتفاعات بارش پراکنده برف را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: در پنج روز آینده در مناطق صنعتی و پرتردد انباشت آلاینده‌های جوی را شاهد خواهیم بود و امروز به سبب وزش باد در استان‌های تهران و البرز به طور موقت از میزان غلظت آلاینده‌های جوی کاسته خواهد شد.

نقشینه با تاکید بر اینکه هوای تهران امروز، جمعه بارانی نخواهد بود، گفت: امروز کاهش دما در سواحل دریای خزر را خواهیم داشت، اما تهران باران ندارد و امروز روی برخی نقاط گلستان احتمال بارش وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وزش باد برای تهران، عنوان کرد: این امر می‌تواند موجب بهبود کیفیت هوا شود، اما روز شنبه و یکشنبه مجددا تهران غبار محلی خواهد داشت. بیشینه دما تهران امروز ۱۵ و روز شنبه ۱۳ است، کمینه دما نیز صبح امروز در مهرآباد هشت درجه بود و فردا ۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *