تداوم مذاکرات طرف‌های برجام تا زمان حصول توافق

16:28 - 18 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۵۴۸
هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد: طرف‌های مذاکره‌کننده در وین توافق کردند تا زمان رسیدن به توافق مذاکره کنند.

- طبق گزارش خبرگزاری الجزیره، انریکه مورا در اظهاراتی در پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه، طرف‌های مذاکره‌کننده در وین به این توافق رسیده اند تا زمان رسیدن به توافق مذاکره کنند، دیدگاه‌های مختلفی در خصوص روند فعلی مذاکرات وین وجود دارد و ما برای نزدیک‌تر کردن این دیدگاه‌ها به یکدیگر تلاش می‌کنیم.

هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام افزود: در این راستا چندین پیشنهاد مورد بحث قرار خواهد گرفت و آن‌چه که حائز اهمیت است، غلبه بر اختلافات است.

وی با اشاره به پیشنهاداتی که هیأت مذاکره‌کننده ایران به طرف‌های مقابل ارائه کرده است نیز گفت: در جریان مذاکرات تمامی طرف‌ها پیشنهادات خود را ارائه خواهند داد و هرگونه پیشنهادی باید بر اساس آن چه که در ۲۰ ژوئن حاصل شد، باشد.

مورا گفت: ما در مذاکرات یک نقطه شروع داریم و با آنچه که در ژوئن گذشته به دست آمد، شروع می‌کنیم.

هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام ضمن تاکید بر نقش آژانس در هرگونه توافقات آتی میان ایران و کشور‌های دیگر نیز اظهار کرد: آژانس انرژی اتمی بخشی از هر توافقات آتی بین غرب و تهران است.

وی در ادامه به جدیت طرف‌ها برای رسیدن به توافق اشاره کرد و گفت: حس هدفمندی جدیدی در بین هیأت‌ها برای رسیدن به توافق وجود دارد. زمان در حال گذر است و حس فوریت بسیار بیشتر از قبل احساس می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *