رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختلافات ۳۵ خانواده در شهرستان خاتم یزد در نتیجه ورود دستگاه قضایی رفع شد

22:00 - 18 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۵۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مشکلات ۳۵ خانواده از اهالی منطقه اسلام آباد در شهرستان خاتم استان یزد با حضور میدانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم و بررسی موضوع و دستور مقتضی حل گردید.

- مشکلات ۳۵ خانواده از اهالی منطقه اسلام آباد در شهرستان خاتم استان یزد با حضور میدانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم و بررسی موضوع و دستور مقتضی حل گردید.

سید جمال الدین طباطبایی در این رابطه اظهار داشت: طرح خروج دام منطقه اسلام آباد مدت زمان زیادی به صوت لاینحل باقی مانده که منجر به ایجاد اختلافات زیادی میان اهالی آن منطقه شد، که با پیگیری دادستانی و مسئولان دستگاه‌های ذی ربط این مشکل حقوقی و قضایی در دستور کار قرار گرفت تا در مهلت تعیین شده نسبت به مرتقع شدن این اختلاف اقدامات لازم انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم اظهار داشت: در راستای اصلاح، احیا مراتع و جلوگیری از چرای بی رویه دام در مناطق جنگلی، یک حلقه چاه کشاورزی به منظور تولید علوفه دستی به دامداران منطقه مذکور واگذار شد، که به دلیل اتمام قرارداد و عدم رعایت مفاد قرارداد منعقده بین دامدارن و منابع طبیعی چاه مذکور پلمب و به صورت بلا استفاده مانده بود که پیگیری‌های مردمی منجر ورود دادستان به موضوع گردید.

وی در رابطه با صیانت از اراضی منابع طبیعی تصریح کرد: با حضور مستمر مرتعداران ذی حق در جا‌های تعیین شده و تعامل با دستگاه‌های متولی، علاوه بر جلوگیری از تخلفات احتمالی در ورود و خروج غیرقانونی دام‌ها تا حد قابل توجهی تصرف و تخریب اراضی کاهش پیدا می‌کند.

طباطبایی مدیریت اصولی اراضی ملی را ضروری دانست و ابراز کرد: ارتباط و همکاری دستگاه‌های متولی با دستگاه قضایی، کاهش چشمگیر تخلفات در اراضی ملی را در پی دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تعدی به اراضی، مراتب را به دادستانی اعلام و یا با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی تماس حاصل نمایند.

گفتنی است در این بازدید معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کل استان، روسای منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و اداره آب منطقه‌ای شهرستان خاتم و همچنین دهیار و شورای منطقه اسلام اباد نیز حضور داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *