بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از حوزه قضایی شهرستان اسلام آباد غرب

14:29 - 18 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۴۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در قالب هیأتی جهت بازدید و بررسی مسائل حوزه قضایی شهرستان اسلام آباد غرب ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری، دادسرا، شورای حل اختلاف و دیدار با قضات و مجموعه اداری، از کلانتری ۱۲ مرصاد این شهرستان نیز بازدید بعمل آورد.

- توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در قالب هیأتی جهت بازدید و بررسی مسائل حوزه قضایی شهرستان اسلام آباد غرب ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری، دادسرا، شورای حل اختلاف و دیدار با قضات و مجموعه اداری، از کلانتری ۱۲ مرصاد این شهرستان نیز بازدید بعمل آورد.

توسلی‌زاده در دیدار با قضات با مد نظر قرار دادن شاخص‌های برنامه ریزی، راهکار اجرایی شدن برنامه‌های ابلاغی را تبیین و تشریح این برنامه‌ها در جلسات متعدد دانست و گفت: پذیرش و باورمندی هر برنامه‌ای اعم از استانی و کشوری، مقدمه انجام آن است و علاوه بر آن نیازمند شنیدن نظرات و تولید فکر جدید در تمامی حوزه‌های تصمیم گیری هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه بر اساس همین برنامه محور بودن، امروز دادگستری استان کرمانشاه از جمله دادگستری‌های پیشرو، قدرتمند و تأثیرگذار در سطح کشور است و اخذ برنامه‌های استانی از سوی مسئولین عالی قوه قضائیه و کسب رتبه‌های برتر کشوری گواه این مهم است.

وی با نظرداشت و توجه به این نکته اساسی که برای انجام کار مفید نیازمند آرامش و رابطه خوب با همه همکاران هستیم افزود: طی مدت مسئولیت در رأس دادگستری استان از نظرات ارزشمند همه همکاران استفاده کرده ایم و در بسیاری مواقع همکاران صاحب نظر را مورد تشویق و تقدیر قرار داده ایم و تلاش شده است همه را در اداره دادگستری دخالت دهیم. در مسیر پیشرفت قائل به اصلاح هستیم تا حذف؛ بنابراین با اصلاح موارد خاص سعی شده است مجموعه‌ای همدل و همراه بوجود آوریم.

توسلی زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به سند تحول قضایی و شاخص‌های مهم و موجود در این سند و تأکید و توجه به اجرای کامل آن خاطرنشان ساخت: در راستای سند تحول قضایی که از تمامی جهات مورد تأکید و توجه ماست و قائل به اجرای آن در تمامی شئون هستیم، برنامه‌های دادگستری استان نیز مورد تأکید است که همه این موارد منتهی به انجام کار برای مردم و آرامش در جامعه است.

وی تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم ملاقات با مردم و شنیدن مشکلات آنهاست. ملاقات با مردم باید اطمینان آور و اعتمادساز باشد. معتقدیم بهترین روش کار این است که حرف مردم را بی واسطه بشنویم.

از دیگر نکات مورد توجه و تأکید رئیس کل دادگستری استان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان اسلام آباد غرب، پرداختن به مسئله مهم مصالحه و ایجاد صلح و سازش بود.

وی تأکید کرد: مصالحه یکی از کار‌های سخت و در عین حال ارزشمند است و مطلوب ما آن است ۹۰ درصد از پرونده‌ها به سازش بیانجامد و این حاصل نخواهد شد مگر اینکه قضات و کارکنان وقت خود را برای مردم و در اختیار ایشان قرار دهند و با آن‌ها رابطه خوب و قانونمند داشته باشند.

توسلی زاده ادامه داد: سازش به مردم و جامعه آرامش می‌دهد و از تحمیل هزینه بر خانواده‌ها جلوگیری می‌کند؛ بنابراین غیر از جرائم مهمه در سایر جرائم مجاز به انجام و ایجاد سازش هستید.

رئیس کل دادگستری در ادامه و در جمع کارکنان اداری و قدرشناسی و تقدیر از زحمات ایشان گفت: همواره در کنار شما و رافع مشکلات شما خواهیم بود و سعی کرده ایم درب اتاق خود را به روی همه همکاران برای بیان نظر و مشکلات باز بگذاریم و در حد مقدور مشکلات را حل کنیم.

وی اضافه کرد: آرامش همکاران برای ما مهم است و اعلام می‌کنیم قدردان زحمات ارزشمند شما هستیم.

دیدار با کارکنان شورای‌های حل اختلاف این حوزه قضایی از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان بود و در آن به ایشان توصیه شد شورا‌های حل اختلاف را به رسالت اصلی آن که همان ایحاد سازش است بیش از پیش نزدیک کنند و تمام تلاش در همین راستا باشد.

در ادامه سفر رئیس کل دادگستری، بازدید از کلانتری ۱۲ مرصاد اسلام آباد غرب و بررسی پرونده‌های موجود و توصیه به مختومه کردن سریع آنها، توجه به روش‌های پیشگیرانه به مجموعه انتظامی خاصه رئیس کلانتری و همکاران ایشان از رئوس برنامه‌های بازدید بود.

وی گفت: در پرونده‌های موجود که مشاهده شد جرم مهمی مشاهده نشد و متأسفانه بسیاری از اختلافات خانوادگی است که نیازمند حل سریع این اختلافات و مدیریت آن‌ها برای جلوگیری از شکل گیری اختلافات بعدی است.

لازم به ذکر است در جریان این بازدید رئیس کل دادگستری استان بار‌ها با مردم و مراجعین به دادگستری هم سخن شد و پای درد دل‌ها و مشکلات آن‌ها نشست و در همان لحظه دستور رسیدگی فوری صادر کرد.

بیان مشکلات کارکنان و قضات دادگستری اعم از دادگستری، دادسرا و نیز شورا‌های حل اختلاف از لسان نمایندگان آن‌ها و دستور رئیس کل به مسئولین مربوطه برای رفع آن‌ها از دیگر نکات مورد توجه این بازدید بود.

توسلی زاده در پایان بازدید از همراهی و ایجاد همدلی و تلاش آقای نظری رئیس دادگستری شهرستان، آقای ملایری دادستان و نیز همه همکاران قضایی و اداری تشکر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *