رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگاه قضایی از واحد‌های صنعتی و تولیدی حمایتی همه‌جانبه خواهد داشت

14:00 - 18 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۴۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال، مهم این است که واحد تولیدی تا آخرین ظرفیت احیا شود و دستگاه قضایی استان نیز به دنبال این است که حمایتی همه جانبه از واحد‌های صنعتی و تولیدی داشته باشد.

- حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان در اولین سفر خود به حوزه‌های قضایی استان، به اتفاق دادستان و تنی چند از معاونانش به صورت سرزده به دادگستری شهرستان نجف آباد رفت و از نزدیک عملکرد این دادگستری و میزان رضایتمندی مراجعان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با مراجعه و حضور در شعب مختلف دادگاه و دادسرا، ضمن عرض خدا قوت به قضات و کارکنان و با ارزیابی آماری، از میزان ورودی پرونده، موجودی و مختومه پرونده و نحوه رسیدگی شعب مطلع شده و برخی نیازمندی‌های دادگستری این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

رییس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید بیان داشت: به دلیل عدم تناسب میزان ورودی و حجم بالای پرونده با تعداد نیروی انسانی اعم از قضایی و اداری، همکارانم حجم طاقت‌فرسایی از کار را متحمل می‌شوند؛ به گونه‌ای که علاوه بر ساعت اداری، بیشتر اوقات غیر اداری و زندگی شخصی‌شان نیز متأثر از آن گشته، اما این امر باعث نشده تا خللی در نحوه ارائه خدمات به مراجعان پدید آید و زحمات جهادی قضات و کارکنان این حوزه قضایی قابل ستایش است.

وی افزود: مهم‌ترین نیازمندی دادگستری شهرستان نجف‌آباد کمبود نیروی قضایی و اداری و فضای فیزیکی مناسب می‌باشد که سعی خواهد شد نسبت به رفع و تکمیل آن اقدام لازم صورت پذیرد تا شاهد افزایش میزان رضایتمندی مردمی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در جریان این بازدید، در مجتمع شورا‌های حل اختلاف شهرستان نیز حاضر و در جمع اعضای این شورا گفت: یکی از سنت‌ها و اعمال حسنه که توصیه‌های دینی ما نیز بر آن تأکید فراوان دارد ترویج فرهنگ صلح و سازش است و قوه قضاییه نیز بر همین اساس با دعوت از مردان و زنان صالح و صالحه در قالب معتمدان محلی واجد شرایط در شورا‌های حل اختلاف، این سنت حسنه را احیا و تقویت نموده است.

وی با اشاره به اینکه آمار پرونده‌های صلحی شورا‌های حل اختلاف نجف آباد نزدیک ۵۰ درصد است افزود: با تلاش کارکنان این شوراها، بخشی از سنگینی کار و حجم ورودی پرونده از محاکم برداشته شده است که با حمایت و تقویت این شورا و افزایش آمار سازش می‌توان شاهد گشایش‌های زیادی در دستگاه قضایی بود.

رییس دستگاه قضایی استان همچنین تصریح کرد: مسؤولان عالی قضایی در سال‌های اخیر اقدامات و تلاش‌های خوب و مؤثری در راستای بهبود وضعیت شغلی و معیشت اعضای و کارکنان شورا‌های حل اختلاف نموده اند که امید است با تصویب هر چه سریعتر قانون مربوطه، مشکلات کارکنان شورا‌ها به صورت ریشه‌ای حل و فصل و مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه با حضور در حوزه علمیه شهرستان، با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه و جمعی از طلاب دیدار کرد و ضمن تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت خوب علما و ائمه جمعه و جماعات در دو بخش پیشگیری از وقوع جرایم و گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش بیان داشت: ائمه جمعه با اختصاص بخش‌هایی از بیاناتشان در نماز‌های جمعه و آگاه سازی و تشریح آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های مؤثر در امر پیشگیری از وقوع جرایم، می‌توانند ضمن حساس سازی افکار عمومی نسبت به این امور نقش مهم و مؤثری ایفا نموده و نیز با ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش، دستگاه قضایی را در کاهش موجودی ورودی پرونده یاری رسانند.

رییس کل دادگستری استان همچنین با حضور در زندان نجف آباد از نزدیک با زندانیان دیدار کرد و با بررسی پاره‌ای مسایل و مشکلات زندان، از قضات خواست تا در اجرای دستورالعمل‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه پیرامون ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اهتمام ورزند.

وی در ادامه سفر خود در بازدید از یک واحد بزرگ تولید کاشی در نجف آباد نیز بر لزوم حمایت همه جانبه از تولید، سرمایه گذاری و اشتغال در استان تأکید و اظهار داشت: دستگاه قضایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مد ظله) و دستورات و تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در کنار فعالیت‌ها و پیگیری‌های قضایی، حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و فعالان بازار را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری خاطرنشان ساخت: در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال، مهم این است که واحد تولیدی تا آخرین ظرفیت احیا شود و دستگاه قضایی استان نیز به دنبال این است که حمایتی همه جانبه از واحد‌های صنعتی و تولیدی داشته باشد و امیدواریم با پیگیری‌های ویژه‌ای که انجام خواهد شد در آینده شاهد حل و رفع مشکلات و موانع این واحد و دیگر واحد‌های تولیدی و افزایش این ظرفیت مهم در استان و کشور باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *