استاندار تهران: باید صنایع کوچک و بزرگ در شهرستان فیروزکوه مستقر شوند

13:38 - 18 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۴۷۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران با اشاره به لزوم استقرار صنایع کوچک و بزرگ در شهرستان فیرورکوه، گفت: تلاش می کنیم با پیگیری های مستمر بتوانیم در آینده نزدیک گره های تولیدی در این شهرستان را مرتفع کنیم.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن منصوری در سفر یک روزه خود به شهرستان فیروزکوه و درحاشیه بازدید از شهرک صنعتی علیدره، اظهار داشت: شهرستان فیروزکوه از ظرفیت بسیار مناسبی جهت توسعه، عمران و آبادی برخوردار است و به جهت بعد مسافت با شهر تهران و به دلیل نبود محدودیت‌های زیست محیطی می‌توان بسیاری از صنایع را در این منطقه مستقر کرد.

وی هزینه بالای تولید در این شهرستان را از علل عمده عدم توسعه بخش تولیدی و صنعتی در این منطقه برشمرد و افزود: متأسفانه بعد مسافت که از جنبه زیست محیطی تبدیل به فرصت شده، از جنبه دیگر تبدیل به تهدید شده و هزینه تولید را در این شهرستان بالابرده و بسیاری از واحد‌های تولیدی را با مشکل مواجه کرده است.

استاندار تهران مشکلات مربوط به مواد اولیه، عدم نقدینگی و عدم ارائه تسهیلات بانکی را از عمده مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان فیروزکوه دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر محدودیت‌هایی که در واگذاری مواد اولیه در بورس برای واحد‌های تولیدی ایجاد شده و همچنین نوسات بازار ارز و عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات، مشکلات عدیده‌ای را برای واحد‌های تولیدی ایجاد کرده و منجر به تعطیلی بسیاری از این واحد‌ها شده است.

منصوری ادامه داد: امید است با پیگیری‌های استانداری و نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بتوانیم در آینده نزدیک گره‌های تولیدی در این شهرستان را مرتفع کرده و شاهد رونق بخش تولیدی و صنعتی در این منطقه باشیم.

وی همچنین بر لزوم رشد و توسعه متوازن شهرستان بویژه در حوزه صنعت تأکید کرد و افزود: با توجه به عدم مشکلات و محدودیت‌های زیست محیطی در شهرستان فیروزکوه، ضرورت دارد در اسرع وقت با هدایت سرمایه گذاران به این منطقه صنایع کوچک و بزرگ در این شهرستان مستقر گردد.

استاندار با تأکید بر لزوم تقویت بخش حمل و نقل ریلی و باربری در شهرستان فیروزکوه، خاطرنشان کرد: ابتدا باید حوزه مدیریتی بخش ریلی شهرستان فیروزکوه از استان مازندران به استان تهران منتقل گردد و سپس در صورت ضرورت ایجاد ایستگاه و پایانه، سرمایگذاری در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *