افزایش ۱۰ درصدی دانش آموزان خارجی در ایران

2:27 - 19 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۲۵۷
سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، گفت‌:در سال تحصیلی جدید با توجه به تحولات منطقه‌ای و کشور افغانستان افزایش ۱۰ درصد ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی را در مدارس شاهد بوده ایم.
میترا تیموری سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با میزان در مورد افزایش دانش آموزان اتباع طی سال جاری گفت: تعداد دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ حدود نیم میلیون بوده است که این رقم در سال تحصیلی جدید با توجه به تحولات منطقه‌ای و کشور افغانستان افزایش ۱۰ درصد ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی را در مدارس شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد:همچنین شایان ذکر است بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان اتباع خارجی و پناهنده را دانش آموزان را دانش آموزان اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهد.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت:هر ساله در اواخر فصل بهار شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی از سوی وزارت کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش به استانداری‌ها و ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها ارسال می‌گردد.

تیموری گفت:با توجه به فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در سال ۹۴ مبنی بر اینکه همه‌ی دانش آموزان اتباع فاقد مدرک هویتی نیز در مدارس ثبت نام شوند این موضوع صراحتا در شیوه نامه آمده است و صدور برگه حمایت تحصیلی توسط دفاتر کفالت به همین منظور صورت می‌گیرد.

وی در مورد مسئولیت اجتماعی آموزش و پرورش در راستای تعلیم و تربیت گفت:وزارت آموزش و پرورش، تحصیل کودکان لازم التعلیم را از وظایف خود می‌داند و در این راستا حدود نیم میلیون دانش آموز اتباع خارجی و پناهنده در کنار دانش آموزان ایرانی با رعایت عدالت آموزشی و بدون تبعیض مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان در مورد مدارس خود گردان ویژه اتباع گفت:برخی از این مدارس به صورت غیر قانونی در حال فعالیت هستند و دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند اسناد تحصیلی رسمی شامل گواهی گذراندن مقطع و ثبت معدل برای ارتقا به سایر پایه‌ها را نمی توانند دریافت کنند، از این رو دعوت می شود از  افرادی که متقاضی تاسیس و راه اندازی مدارس ویژه اتباع هستند که با مراجعه به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تقاضای خود را ثبت و مراحل دریافت مجوز را سپری نمایند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *