ششصد و بیست دستگاه واگن به متروی تهران اضافه خواهد شد

2:34 - 19 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۲۲۰
عضو شورای شهر تهران گفت: تهران در کل به چیزی در حدود ۹ هزار اتوبوس جدید برای اضافه شدن به خطوط حمل و نقل عمومی نیاز دارد. ما در تلاش هستیم در این دوره سه هزار دستگاه اتوبوس جدید را تامین کنیم. البته مساله کمبود اتوبوس‌های درون شهری تهران نگران کننده نیست. چون ما از طرف دیگر در حال افزایش ظرفیت مترو هستیم.
سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص راهکار‌های موثر برای کاهش بار ترافیکی پایتخت به میزان گفت: بخشی از راه حلی که برای کم کردن از فشار ترافیک در تهران وجود دارد به انجام واکسیناسیون مربوط می‌شود. یعنی اگر واکسیناسیون به خوبی انجام بشود و برای مردم اطمینان خاطر به وجود بیاورد تا به استفاده از تمام ظرفیت حمل و نقل عمومی روی بیاورند بخش زیادی از مشکل ترافیک برطرف خواهد شد و می‌توانیم امیدوار باشیم که حجم ترافیک کاهش پیدا کند. در گذشته که با بیماری کرونا مواجه نبودیم مشکلات ترافیکی به اندازه امروز نبود. ما یک زمانی در تهران با پیک ترافیک در ساعت‌های مشخصی از روز روبرو بودیم. اما امروز هر ساعت از روز که بخواهیم در معابر تهران تردد کنیم با مشکل ترافیک مواجه می‌شویم. علت بالا بودن حجم ترافیک هم همان هشتصدهزار نفری هستند که برخلاف دوره پیش از کرونا از مترو استفاده نمی‌کنند و با وسایل نقلیه شخصی اقدام به عبور و مرور می‌کنند. البته این دسته از افراد از دیگر وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس هم استفاده نمی‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر این اطمینان برای مردم حاصل بشود که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند در این صورت از وسایل نقلیه شخصی کنده می‌شوند و به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌آیند. در این صورت قابل انتظار است که از حجم ترافیک کاسته بشود. ضمن اینکه ما برای حل معضل ترافیک دنبال افزایش اتوبوس‌های درون شهری هستیم که بتوانیم با بیشتر کردن این نوع وسایل نقلیه امکان استفاده مردم را بالاتر ببریم. این نوع اقدامات باعث کمتر شدن استفاده مردم از خودرو‌های شخصی خواهد شد. اقدام دیگری که ما در شورای شهر پیگیر آن هستیم به مساله‌ی طرح‌های ترافیک بر می‌گردد. ما دنبال این هستیم تا طرح‌های ترافیک با شدت بیشتری به اجرا دربیاید و تا جایی که امکان دارد در هسته مرکزی شهر خودرو‌های شخصی کمتر تردد کنند.
 
بیشتر بخوانید:

عضو شورای شهر تهران درباره اینکه اقبال بیشتر مردم به مترو و اتوبوس در نتیجه‌ی انجام واکسیناسیون در شرایط کمبود ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی چه شرایطی را ایجاد می‌کند گفت: درحال حاضر مترو چیزی حدود هفتصد تا هشتصد هزار نفر ظرفیت خالی دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. از این بابت ما هیچ مشکلی نداریم. اگر از این ظرفیت استفاده بشود شرایط مترو به وضعیت قبل از شیوع کرونا بر می‌گردد. ظرفیت مترو همین الان حدود دو میلیون و پانصدهزار نفر در روز است. یعنی ما هیچ وقت نتوانسته ایم از این ظرفیت به طور کامل استفاده کنیم. یعنی اگر به روال دوره پیش از کرونا یک میلیون و هشتصدهزار نفر از شهروندان در طول روز بخواهند از مترو استفاده کنند باز هم این گنجایش وجود دارد تا حدود هشتصدهزار نفر دیگر از مردم هم از مترو استفاده کنند. شرایط اتوبوس‌ها هم به همین صورت است. اتوبوس‌ها هم از چنین ظرفیتی برای خدمت رسانی به مردم برخوردار هستند. البته نسبت به سال‌های گذشته تعداد اتوبوس‌های ما کم شده است. ولی با برنامه ریزی‌هایی که برای اضافه کردن اتوبوس‌های جدید به خطوط حمل و نقل شهری وجود دارد در این زمینه هم مشکلی نخواهیم داشت.

آقامیری در واکنش به اینکه تهران به حدود ده هزار اتوبوس نیاز دارد. درحالی که الان فقط دو هزار اتوبوس در اختیار این شهر است گفت: تهران در کل به چیزی در حدود ۹ هزار اتوبوس جدید برای اضافه شدن به خطوط حمل و نقل عمومی نیاز دارد. اما الان ما حدود دوهزار دستگاه اتوبوس در اختیار داریم. ما در تلاش هستیم در این دوره سه هزار دستگاه اتوبوس جدید را تامین کنیم. البته مساله کمبود اتوبوس‌های درون شهری تهران نگران کننده نیست. چون ما از طرف دیگر در حال افزایش ظرفیت مترو هستیم. چیزی که باید بگویم این است که نزدیک به ششصد و بیست دستگاه واگن مترو تا دو سال آینده به ناوگان متروی پایتخت اضافه خواهد شد. تحقق این مساله می‌تواند بخش زیادی از کمبودی که ما در زمینه حمل و نقل عمومی داریم را جبران کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *