افزایش ۵۰ درصدی طول عمر آسفالت‌های جدید/اجرای روکش آسفالت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور

11:26 - 17 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۱۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت آسفالت‌ها باعث شده است آسفالت‌ها در محور‌هایی که از افزودنی‌ها استفاده شده و یا تغییرات دانه‌بندی انجام شده یا اینکه مطابق تکنولوژی اجرا شده تا ۵۰ درصد عمر آسفالت‌ها را ارتقا داده است.

- افشین پیرنون در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص اجرای روکش آسفالت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور، گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ در نظر دارد ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی تحت عملیات نگهداری و بهسازی قرار دهد.

مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بیان کرد: این مجموعه نگهداری شامل آسفالت‌های حفاظتی، روکش‌های آسفالت و لکه‌گیری و درزگیری در سراسر جاده‌ها باشد که مجموعه این اقدامات باعث ارتقای سطح تردد در راه‌ها می‌شود.

وی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر عنوان شده بخشی از ۱۰ هزار کیلومتر است که در راستای ارتقای سطح کیفی جاده‌های کشور تاکنون در کشور به اجرا درآمده است که در این راستا در نظر داریم که این میزان را به ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر افزایش دهیم که هزار کیلومتر باقی مانده نیز در دست اجرا است.

پیرنون گفت: ۵ هزار کیلومتر انواع آسفالت‌های حفاظتی و لکه‌گیری در محور‌ها انجام شده و برنامه‌ریزی هدف این گونه است که تا پایان امسال و یا تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام شود.

مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گفت: از ۱۰ هزار کیلومتر بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محور‌ها کار نگهداری‌شان انجام شده است و باقیمانده نیز امیدواریم تا پایان سال انجام شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ارتقای کیفیت آسفالت‌های به کار برده شده در جاده‌ها گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه که علیه کشورمان اتفاق افتاده از نظر تکنولوژیکی و فنی سازمان راهداری در بحث ارتقای رویه‌های آسفالت و روش‌های جدید عملاً پا به پای کشور‌های پیشرفته دنیا در حال انجام است و در حال فراهم کردن پله‌های انجام این عملیات به صورت پایلوت در برخی از محور‌ها هستیم.

پیرنون در خصوص تفاوت آسفالت‌های جدید استفاده شده در جاده‌ها با آسفالت‌های قدیمی گفت: پایه آسفالت که عملاً از سال ۱۹۴۰ مبنا و پایه ثابتی داشته و اتفاقی که در حال حاضر رخ می‌دهد در تغییر دانه‌بندی یا استفاده از مصالح جدید است که از جمله آن می‌شود به پلیمر‌ها اشاره کرد و یا الیاف و استفاده از دانه‌بندی‌های جدید است.


مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در رابطه با عمر مفید آسفالت‌های جدید در مقایسه با آسفالت‌های قدیمی، گفت: حداقل در چند سال اخیر برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت آسفالت‌ها باعث شده است آسفالت‌ها در محور‌هایی که از افزودنی‌ها استفاده شده است یا تغییرات دانه‌بندی انجام شده یا اینکه مطابق تکنولوژی اجرا شده است تغییر محسوسی داشته که تا ۵۰ درصد عمر آسفالت‌ها را ارتقا داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *