سیب و پرتغال در صدر خرید تهرانی‌ها

11:30 - 17 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۰۱۷۸
سیب و پرتقال در صدر میوه‌های محبوب تهرانی‌ها در ۸‌ ماه امسال بوده است.

_ روزنامه همشهری نوشت: برآورد‌های انجام شده در سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد: از ابتدای امسال در میان انواع میوه‌ها، سیب درختی، پرتقال و نارنگی و در بین سبزی و صیفی، خیار، گوجه فرنگی و سیب‌زمینی پرفروش‌ترین محصولات میادین میوه و تره بار تهران بوده است.

مقایسه کلی میزان فروش محصولات شامل میوه و صیفی نشان می‌دهد به‌ترتیب سیب، پرتقال، خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی، نارنگی و پیاز در ۸‌ماه ابتدای سال‌جاری، بیشترین سهم را در سبد خرید خانواده‌ها از میادین میوه و تره بار به‌خود اختصاص داده‌اند. بعد از این ۷ محصول پرفروش نیز بیشترین تقاضا به‌ترتیب به انگور، هندوانه، انار، سبزی، خربزه و گلابی اختصاص داشته که از سهم بیشتری در فهرست تقاضای خرید شهروندان از میادین برخوردار بوده‌اند.

امسال گرانی میوه‌های تابستانی باعث شد در تمام طول بهار و تابستان هم میوه‌های چهارفصلی مثل سیب و هندوانه در صدر تقاضای بیشتر شهروندان باشد، اما با این حال ۲ میوه تابستانی شامل گیلاس و هلو هم توانستند در رده‌های بالا از لحاظ عرضه و تقاضا قرار گیرند. در فهرست محصولات پرتقاضای میادین پس از محصولات عنوان شده در بالا، گیلاس، طالبی، موز، هلو، لیمو شیرین، بادمجان و کدو، اقلامی بوده‌اند که میزان عرضه آن‌ها نسبت به سایر انواع میوه، سبزی و صیفی در میادین میوه و تره بار، بیشتر بوده و در جدول ۲۰ محصول پرفروش میادین میوه و تره بار جای گرفته‌اند.

سیب و پرتغال در صدر خرید تهرانی‌ها



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *