تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر تسریع در رسیدگی‌ها در راستای احقاق حق

17:56 - 16 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۹۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: گشاده رویی در برخورد با مراجعین اصل بسیار مهمی است که ارزش کار دستگاه قضایی را در احقاق حق و اجرای عدالت ارزشمندتر می‌کند و در واقع یک نوع تکریم ارباب رجوع در راستای حفظ کرامت مراجعین می‌باشد.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بیست و سومین جلسه شورای معاونین دادگستری استان اظهار کرد:از حضور پر رنگ معاونین و قضات در زندان‌های استان قدردانی می کنیم،این بازدید‌ها را در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اطلاع دقیق از وضعیت قضایی زندانیان و نیز نحوه خدمت رسانی به مددجویان و امکانات موجود در آن بسیار موثر دانسته و به ادامه بازدید‌های مستمر تاکید داریم.

وی همچنین به نشست فصلی شورای معاونین با روسا و دادستان‌های استان اشاره کرد و از شورای معاونین نظارت بر اجرای مصوبات ۱۴ گانه نشست را خواستار شد و گفت: این مصوبات بر اساس نیازمندی‌های دستگاه قضایی استان به تصویب رسیده اند و اجرای آن‌ها قسمتی از مسائل و موضوعات را پوشش می‌دهد.

عتباتی، در ادامه به بازدید از حوزه‌های قضایی استان نیز پرداخت و افزود: در بازدید از حوزه‌های قضایی استان با حضور در شعب و دیدار با همکاران قضایی و اداری، در جریان کم و کیف اقدامات شعب و مسائل و مشکلات آن‌ها و تلاش همکاران قرار گرفته، به معاونین و مدیران قضایی برای رفع مشکلات حوزه‌های قضایی تاکید گردیده است.

وی در پایان به بازدید خود از محاکم عموی و انقلاب ۱ و ۲ ارومیه نیز اشاره داشت و ضمن قدردانی از تلاش مدیریت و همکاران مربوطه به لحاظ وضعیت مناسب شعب در مورد تسریع در رسیدگیها، استفاده از مجازات جایگزین حبس و سایر اقدامات در راستای احقاق حق تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ در ادامه جلسه در خصوص دستورات جلسه خصوصا بحث داوری و نیز مسائل مربوط به ارسال  و اعاده بی جهت پرونده‌ها مباحث مفصلی مطرح و معاونین به مشورت و تبادل نظر پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *