بازدید رئیس کل و شورای قضایی یزد از زندان مرکزی استان

18:14 - 16 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۸۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری یزد با همراهی شورای قضایی از زندان مرکزی استان بازدید کرد.
غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری یزد در جریان بازدید از زندان مرکزی استان اظهار داشت: مسیر حرکت قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید، بر اساس سند تحول قضایی است که به چاشنی تعالی و ارتقاء نیز مزین شده است.

دهشیری، تصریح کرد: اقدامات عالمانه و برنامه‌های هوشمندانه و مؤثر حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، ریاست قوه قضائیه در دوره مدیریت بر این قوه، شگفتی ساز و موجب تحسین و تقدیر منتقدان دیروز قوه گردید و سرمایه اجتماعی این قوه قضاییه را ارتقا داد.

وی افزود: همکاری همه اجزای قوه توأم با کار جهادی و تکریم مراجعان، صدور آرای متقن و اقناع کننده، موجب کمال و تعالی قوه قضاییه در چهلواره دوم انقلاب است.

دهشیری، به برخی اقدامات رئیس قوه قضاییه در۱۰۰ روز ابتدایی دوره مدیریت اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه حقوق عامه، تمرکز در بهبود چرخه اداری و کاهش اطاله دادرسی، بازدید‌های میدانی هدفمند و با برنامه، حضور در زندان‌ها با رویکرد جدید، ملاقات چهره به چهره با زندانیان امنیتی، بهبود حوزه کارشناسی و تمرکز بر استرداد اموال در پرونده‌های کثیرالشاکی از مواردی بود که در این مدت مورد اهتمام ریاست قوه قضاییه قرار گرفت و به تبع می‌بایست از سوی مدیران ارشد دستگاه قضایی استان نیز به عنوان الزام کاری و الگوی رفتاری مورد توجه قرار گیرد.

دهشیری، با اشاره به صدور دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل با نهاد‌های مردمی با قوه، بیان داشت: با توجه به اینکه این رویکرد و دستورالعمل متوجه همه سازمان‌ها است باید به صورت کارشناسانه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که درحوزه اصلاح و تربیت زندان‌های یزد انجام گرفته و کسب رتبه‌های برتر در برخی شاخص‌ها گفت: همکاری و تعامل قضات دادگستری، قضات اجرای احکام با مددکاران و ملاقات با مددجویان، حضور مستمر در زندانها، فعالیت هدفمند کمیسیون عفو، تلاش با برنامه ستاد دیه و فعالیت بیش از پیش انجمن حمایت از زندانیان، همه دست به دست هم داده اند تا کنترل سخت زندان آسانترشود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *