گسترش فعالیت های داوطلبانه حمایت از افراد آسیب پذیر جامعه

15:22 - 14 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۴۴۲
دبیرکل جمعیت هلال احمر در پیامی به مناسبت روز داوطلب گفت: امیدوارم با گسترش فرهنگ کار خیر و فعالیت داوطلبانه شاهد روز‌های بهتری برای یکایک افراد آسیب پذیر جامعه باشیم.
-در پیام محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر به مناسبت روز جهانی داوطلب آمده است: «چهاردهم آذر ماه روز جهانی داوطلب فرصت مناسبی است تا از تلاش‌های خستگی ناپذیر افرادی سپاسگزاری نمائیم که هر جا موفقیتی در جمعیت هلال احمر دیده می‌شود حضور پر رنگ آن‌ها آشکار است. اگر واژه داوطلب و خدمات داوطلبانه را از فرهنگ هلال احمر جدا کنیم از این پیکره بزرگ چیزی باقی نخواهد ماند. در طی سال گذشته و تاکنون فعالیت‌های داوطلبانه در سراسر جهان و به ویژه در ایران بواسطه بیماری کرونا نمود بیشتری داشته است.

از حضور پر رنگ و موثر اعضاء داوطلب در خانه‌های هلال و فعالیت‌های متنوع جوانان داوطلب جمعیت در طرح نذر سلامت، آمران سلامت و طرح شهید سلیمانی تا مشارکت در انجام واکسیناسیون سراسری و از حضور با شکوه و داوطلبانه خیرین و افراد نیکوکار در طرح کمک‌های مومنانه، اهداء دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن تا راه اندازی نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های صحرایی و حضور داوطلبانه کادر درمان و کمک‌های داروئی و درمانی توسط داوطلبان هلال احمر همه نشان از یک شعار جهانی است: «با همدیگر توقف ناپذیریم.»

حضور امدادگران داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات جاده و کوهستان و قرنطینه مرز‌ها و کنترل ورود و خروج بیماران کرونایی تا واردات بیش از ۱۱۲ میلیون دز واکسن کرونا همگی نشان از تلاش‌های گسترده داوطلبان هلال احمر در همه حوزه‌ها در مبارزه با بیماری کرونا است.

من صمیمانه این روز را به یکایک داوطلبان در سراسر کشور که با نیت خیرخواهانه مشغول ارائه خدمات بشردوستانه به هموطنان عزیز هستند و بویژه جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که این جمعیت را به عنوان محلی برای ارائه خدمات انسان دوستانه خود انتخاب کرده اند تبریک می‌گویم و امیدوارم با گسترش فرهنگ کار خیر و فعالیت داوطلبانه شاهد روز‌های بهتری برای یکایک افراد آسیب پذیر جامعه باشیم.

دکتر محمدحسن قوسیان مقدم

دبیرکل جمعیت هلال احمر»
 
بیشتر بخوانید:
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *