سازمان‌ها باید به تکالیف خود در قبال جامعه معلولان عمل کنند

22:00 - 14 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۳۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس قوانین حقوقی، تکالیفی در قبال جامعه معلولان بر عهده سازمان‌ها گذاشته شده که باید انجام دهند.

- موسی خلیل‌الهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در نشست با اعضای جامعه روشندلان این استان به مناسبت روز جهانی معلولان، با تأکید بر تسهیل ارائه خدمات برای جامعه روشندلان، اظهار کرد: بخشی از خدمات مورد نیاز این عزیزان در حیطه وظایف شهرداری است که باید احصاء، اولویت‌بندی و محقق شود. بر اساس قوانین حقوقی، تکالیفی در قبال جامعه معلولان بر عهده سازمان‌ها گذاشته شده که باید انجام دهند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تأکید بر تسهیل ارائه خدمات قضایی به جامعه معلولان این استان، اظهار کرد: داشتن کارت معلولیت در مراجعه به دفاتر قضایی کافی بوده و نیازی به صرف هزینه‌های اضافی برای اخذ معرفی نامه‌های مختلف نیست و باید بر اساس مدارک ارائه شده خدمات مناسب ارائه شود.

وی در خصوص ارائه خدمات در سازمان اسناد رسمی برای قشر روشندلان استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در راستای پیشگیری از بی‌حرمتی و سوءاستفاده‌های احتمالی از قشر روشندلان، باید در روند ارائه خدمات، شرایطی ایجاد شود که روشندلان با همراهی افراد معتمد خود، بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

خلیل‌الهی در خصوص موضوع اشتغال جامعه روشندلان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این قشر گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای جامعه معلولان در قوانین مختلف وظایفی مشخص شده که در این رابطه می‌توان از ظرفیت واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان بهره‌مند شد.

وی با اشاره به توسعه ارائه خدمت به جامعه روشندلان بیان کرد: به‌منظور توسعه ارائه خدمات به این قشر از جامعه برای مثال تولید کتاب‌های گویا مورد نیاز روشندلان می‌توان از ظرفیت «خدمات رایگان جایگزین حبس» بهره‌مند شد که در این خصوص خدمات مورد نیاز و دارای اولویت احصا و بر اساس آن عمل شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *