بررسی مشکلات مرتبط با نحوه ارائه خدمات الکترونیک قضایی در شیروان

19:00 - 14 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۳۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شیروان بر ضرورت توسعه کمی و کیفی ساز و کار‌های پیش‌بینی شده جهت ارائه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاکید کرد.
- امید میلانلویی، رئیس دادگستری شیروان در خراسان شمالی در نشست اختصاصی با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این شهرستان مهم‌ترین مسائل و مشکلات این حوزه را بررسی کرد.
 
رئیس دادگستری شیروان تسهیل زمینه‌های صیانت از حقوق شهروندی و تسهیل و تسریع در روند انجام امور و دسترسی آسان و سریع‌تر مردم به خدمات قضایی را از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برشمرد و بر ضرورت توسعه کمی و کیفی ساز و کار‌های پیش‌بینی شده جهت ارائه خدمات در این دفاتر تاکید کرد.

ساماندهی ساز و کار ارجاع پرونده از سوی دفاتر به دستگاه قضایی، رفع ایرادات و نواقص موجود در پرونده‌های مربوط به امور حسبی از جمله در موارد طرح درخواست صدور گواهی حصر وراثت از سوی وراث متوفی، ضرورت حفظ کرامت مراجعان و رعایت حقوق شهروندی، رفع اشکالات مربوط ضمائم اسکن شده در پرونده‌ها، ضرورت درج کد ملی خواندگان، تسریع در انجام امور و رعایت مقررات قانونی از جمله اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان خراسان شمالی از مهمترین مباحث و مسائل و مشکلات مطروحه در این نشست بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *