بهترین راه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، خدمت مضاعف و حفظ کرامت مردم است

20:59 - 13 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۰۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بهترین وسیله خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، ارائه خدمت مضاعف همراه با حفظ کرامت انسانی و تکریم مراجعین است.
- غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری یزد در جلسه رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان اظهار کرد: قوه قضاییه از جمله نهاد‌های اثر گذار و انقلابی است که همواره مورد هجمه و شایعه پراکنی معاندین در فضای مجازی و حقیقی قرار می‌گیرد و مقابله با این هجمه‌ها نیازمند یک کار تشکیلاتی و منسجم است.

وی خدمت به مردم و ایجاد رضایتمندی در جامعه را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و بیان داشت: هر قدم، قلم، حرکت و اقدام برای خدمت به مردم در نظام اسلامی مأجور درگاه الهی است و نباید این فرصت را از دست داد.

رئیس کل دادگستری یزد، تصریح کرد: دشمن در پی فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت است و در این مسیر از هر ابزار و وسیله‌ای استفاده می‌کند لذا بهترین وسیله خنثی کردن این حربه دشمن، ارائه خدمت مضاعف همراه به حفظ کرامت انسانی و تکریم مراجعین است که می‌تواند در ارتقاء رضایتمندی مردم نقش اثر گذاری داشته باشد.

وی افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضاییه را یک راهبرد مهم دانست و گفت:نمی‌توان در حکم و حق مردم تغییر ایجاد کرد، اما می‌توان با اخلاق حسنه و ارائه توضیحات لازم در مورد حکم و رأی قضایی آنان را اقناع و با رضایت بدرقه کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام که موانع پیشرفت و تعالی را " قَصْرُ الْهِمَّةِ وَ قِلَّةُ الْحِیلَةِ وَ ضَعْفُ الرَّأْی" می‌دانند، گفت: تحقق آرمان‌های انقلاب و نظام و برنامه‌های راهبردی مستلزم کار جهادی، برنامه ریزی و عزم جزم و قاطع است.

وی التزام به اجرای سند تحول و سیاست‌های راهبردی اعلامی ریاست قوه قضاییه را امری ضروری و اجتناب ناپذیر ذکر کرد و افزود: باید دستورالعمل ها، بخشنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه در استان مورد اهتمام جدی همه کارکنان ستادی باشد و اگر نیز در حین اجرا نسبت به مسئله‌ای نقد و نظری وجود داشته باشد نباید ذره‌ای در پیشرفت و صحت انجام امور خلل ایجاد کند، بلکه بنحو قانونی و از مبادی ممکن پیگیری گردد.

شایان ذکر است؛ در این نشست رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان ها، مسائل و مشکلات حوزه‌های قضایی خویش را طرح و در خصوص این مسائل بحث و تبادل نظر نمودند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *