بازدید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی اسفراین

19:55 - 13 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۹۰۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از حوزه قضایی اسفراین بازدید کرد.
- حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جریان اولین سفر خود بعنوان رئیس کل دادگستری استان، از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین بازدید و در دیدار با مدیران و کارکنان این حوزه قضایی، مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه را بررسی کرد.

وی همچنین در دیدار با تنی چند از مراجعین ضمن استماع خواسته‌ها و بررسی مشکلات قضایی آنان در راستای انجام پیگیری‌های لازم دستور‌های مقتضی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی عملکرد و از جمله میزان رضایتمندی مراجعین در این حوزه قضایی را در مجموع قابل قبول توصیف کرد و بیان داشت: طی ملاقات چهره به چهره با تعدادی از مراجعین و نیز در جریان گفت‌وگو با مدیران قضایی و بعلاوه در نتیجه بررسی آخرین وضعیت شعب رسیدگی کننده، میزان رضایتمندی در حد قابل قبولی ارزیابی می‌گردد؛ ولی با این وجود و با لحاظ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود انتظار داریم شاخص‌های عملکردی بیش از پیش تقویت شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، اجرای دقیق مقررات سند تحول قضایی و دیگر اسناد بالادستی قوه قضائیه، حمایت مؤثر از واحد‌های تولیدی، صیانت از حقوق عامه، رفع اطاله دادرسی، اشاعه فرهنگ صلح و سازش، تکریم مراجعین و کوتاه کردن مدت زمان رسیدگی‌های قضایی و همچنین توجه به مسائل و مشکلات مبتلابه قضات و کارکنان اداری را از جمله مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم بازدید‌های میدانی سرزده و تقویت رویکرد‌ها و راهبرد‌های نظارتی شاهد بهبود شاخص‌های عملکردی دستگاه قضایی استان در ابعاد مختلف باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده،در ادامه سفر به اسفراین بطور جداگانه با امام جمعه، فرماندار، فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری سازنده این مجموعه‌ها با دستگاه قضایی خواستار تداوم و تقویت سطح تعاملات فی مابین در حوزه‌های مختلف من جمله تقویت زمینه‌های حصول صلح و سازش و کمک در راستای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به شعب و محاکم قضایی، پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی، محرومیت زدایی، اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان، صیانت از حقوق عامه و رفع مشکلات و موانع فراروی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در استان شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *